Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Vyhnálková Pavla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Využití prvků zážitkové pedagogiky ve výchovně vzdělávací praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Seznámit studenty s filozofií výchovy, zážitku, prožitku. Aplikovat tato východiska do formulace výchovných cílů. Vysvětlit vztah výchovy zážitkem a sociálního učení. Analyzovat jednotlivé výchovné aktivity z pohledu zážitkové pedagogiky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Schopnost aplikovat prvky zážitkové pedagogiky při přípravě konkrétní akce dle zadání.
|
Doporučená literatura
|
-
HADJ MOUSSOVÁ, Z. (2006). Pedagogická psychologie pro vychovatele.. Praha.
-
HELUS, Z. (2007). Sociální psychologie pro pedagogy. 1. vyd.. Praha.
-
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. aj. (2001). Člověk-prostředí-výchova. K otázkám sociální pedagogiky.. Brno.
-
MALACH, J. (2007). Teorie metodiky výchovy. 1. vyd.. Praha.
-
NĚMEC, J. (2002). Od prožívání k požitkářství.. Brno.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
|