Předmět: Kurz zážitkové pedagogiky

« Zpět
Název předmětu Kurz zážitkové pedagogiky
Kód předmětu KPG/KZP@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
  • Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Chmelařová Tereza, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Terminologie zážitkové pedagogiky. Principy zážitkové pedagogiky zkušenostní učení, manipulace komfortní zónou, flow. Vznik a vývoj zážitkové pedagogiky. Skupinová dynamika. Hra jako výchovný prostředek. Metody a techniky vedení zpětné vazby. Projektování, realizace a hodnocení zážitkových aktivit. Projektování zážitkových akcí ? principy dramaturgie

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vymezit základní pojmy a vysvětlit principy zážitkové pedagogiky, na základě porozumění principům skupinové dynamiky projektovat herní i jiné zážitkové aktivity vhodné pro konkrétní skupinu, vést efektivně zpětnou vazbu v rámci zážitkových aktivit, zpracovat projekt zážitkové akce.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Aktivní účast na kurzu v plném rozsahu a plnění zadaných úkolů
Doporučená literatura
  • ČINČERA, J.. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.. Grada.
  • Franc, D., Zounková, D., Martin, A. (2007). Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press.
  • Hanuš, R., Chytilová, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2816-2..
  • JIRÁSEK, I. Vymezení pojmu zážitková pedagogika. Gymnasion, 2004, roč. 1, č. 1, s. 6-16. ISSN 1212-603X. Dostupné z: http://www.gymnasion.org/sites/default/files/library/g01-jaro-2004.pdf.
  • Pelánek, R., & Kotrch, V. (2008). Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál.
  • Pelánek, R. (2010). Zážitkové výukové programy. Praha: Portál.
  • REITMAYEROVÁ, E., BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba: metody pro vedoucí skupin a učitele. 2. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0222-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní