Vyučující
|
-
Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Vyhnálková Pavla, Mgr. Ph.D.
-
Chmelařová Tereza, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- poslání, obsah činnosti, organizační struktura a cílová skupina organizace - právní normy závazné pro činnost organizace a dokumentace vedená v organizaci - edukační činnosti, jež jsou v organizaci realizovány - zpracování písemné přípravy na samostatně vedené edukační činnosti - výchovné situace a jejich řešení - sebereflexe vlastního výchovného působení v organizaci
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Student absolvuje souvislou praxi ve vybrané organizaci a po jejím absolvování bude schopen: - objasnit poslání, obsah činnosti, organizační strukturu a cílovou skupinu organizace, - charakterizovat právní normy závazné pro činnost organizace a dokumentaci vedenou v organizaci, - popsat edukační činnosti, jež jsou v organizaci realizovány, a aktivně na nich spolupracovat, - samostatně naplánovat, realizovat a zhodnotit alespoň tři edukační činnosti na každých 40 hodin praxe, - zpracovat písemnou přípravu na samostatně vedené edukační činnosti, - charakterizovat konkrétní výchovné situace a jejich řešení (dvě situace na každých 40 hodin praxe), - provést sebereflexi vlastního výchovného působení v organizaci, - zpracovat portfolio, jehož prostřednictvím se prokáže splnění všech cílů souvislé praxe.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Praxi student absolvuje na pozici speciálního pedagoga, vychovatele, pedagoga volného času či asistenta pedagoga ve školském zařízení pro zájmové vzdělávání, školském výchovném a ubytovacím zařízení nebo školském zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Může ji absolvovat také v mateřské škole, v zařízení sociálních služeb nebo v nestátní neziskové organizaci zaměřené na výchovu a vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Praxe v jiné instituci či na jiné pozici podléhá schválení metodika praxe. Doporučená struktura portfolia z praxe: 1. Charakteristika zařízení, v němž praxe probíhala - typ zařízení, poslání, cílová skupina, obsah činnosti, zřizovatel, nejdůležitější právní normy, organizační struktura, dokumentace. 2. Charakteristika edukačních činností, které student na praxi vykonával (písemná příprava). 3. Charakteristika výchovných situací, s nimiž se student na praxi setkal (příčiny, průběh, zvolené způsoby řešení, reflexe). 4. Souhrnné zhodnocení praxe, jejích kladů a záporů a jejího přínosu pro další profesní rozvoj studenta.
|
Doporučená literatura
|
-
Vyhláška č. 108/2005 Sb.. o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízeních..
-
Vyhláška č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání. Vyhláška č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání..
-
Zákon č. 561/2004 Sb.. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
-
Zákon č. 563/2004 Sb.. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů..
-
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů..
|