Předmět: Tvorba vzdělávacího programu 2

« Zpět
Název předmětu Tvorba vzdělávacího programu 2
Kód předmětu KPG/KVP2@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Dvořáková Kaněčková Eva, Mgr. Ph.D.
  • Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Přístupy k projektování a etapy tvorby vzdělávacího programu, kroky tvorby vzdělávacího programu (analyzuj, navrhni, vypracuj, uskutečni, ověř), limitující faktory při tvorbě vzdělávacího programu, analýza vzdělávacích potřeb, analýza souboru předpokládaných účastníků vzdělávání, analýza realizačních možností zadavatele/pořadatele vzdělávání, hodnocení vzdělávání jako součást vzdělávacího programu, Kirkpatrickův model hodnocení vzdělávání, evaluační metody vhodné pro hodnocení volnočasového vzdělávání, tvorba programu projektové výuky.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: popsat a objasnit pojetí kurikula organizací zabezpečujících volnočasové vzdělávání (školská zařízení, jiné organizace), vysvětlit postup tvorby vzdělávacího programu, samostatně vytvořit dlouhodobější (až celoroční) vzdělávací program a odborně obhájit jeho pojetí i funkčnost.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Prezenční i kombinovaná forma: písemné zkoušení a ústní obhajoba pracovního portfolia (zadání dle ?úkol?, ?cvičení?, ?kontrolní otázky a úkoly? v kapitolách studijní opory, dále vytvoření různých dlouhodobějších programů - max. ročních, např. jako součást ŠVP).
Doporučená literatura
  • GAVORA, Peter et al. Elektronická učebnica pedagogického výzkumu [online]. Bratislava: Univerzita Komenského, 2010. Dostupné z: http://www.e-metodologia.fedu.uniba.sk/.
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006. 160 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity; sv. č. 100..
  • PALÁN, Zdeněk a Jaroslav MUŽÍK et al. Vzdělávací program jako základní kategorie dalšího profesního vzdělávání. [online]. Dostupné z: http://old.nvf.cz/kvalita/dokumenty/vzdel_program.pdf.
  • PRÁŠILOVÁ, Michaela. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: Triton.
  • PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vzdělávací program a jeho tvorba. Olomouc: Tiresa, 2013..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní