Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Dvořáková Kaněčková Eva, Mgr. Ph.D.
-
Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní kategorie obecné didaktiky a jejich specifika ve volnočasovém vzdělávání (výukové cíle - taxonomie, vlastnosti, učivo, učební úlohy - taxonomie, formulace, posouzení souboru učebních úloh, metody a organizační formy podporující aktivitu vzdělávaných, materiálně didaktické prostředky), tvorba a hodnocení funkčnosti krátkodobého vzdělávacího programu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: objasnit specifika základních kategorií obecné didaktiky v kontextu volnočasového vzdělávání a umět tyto kategorie rozeznávat v edukačním procesu, vysvětlit vzájemné funkční vztahy mezi základními kategoriemi obecné didaktiky při plánování volnočasových aktivit, při tvorbě krátkodobých vzdělávacích programů pro volnočasové vzdělávání zohlednit podmiňující faktory průběhu edukace s důrazem na význam motivace, u krátkodobějších programů (max. jednodenních) umět vyhodnotit žádoucí provázanost projektovaných cílů, postupů zvolených k jejich dosažení i zabezpečení kontroly, zda byly cíle naplněny.
|
Předpoklady
|
Předmět navazuje na bakalářské studium Vychovatelství a tedy předpokládá zvládnuté předměty Obecná didaktika + cvičení a Kurikula školských zařízení.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Prezenční i kombinovaná forma: aktivní plnění zadaných úkolů ve výuce - příprava portfolia. Studenti se řídí zveřejněnými podmínkami v moodlu.
|
Doporučená literatura
|
-
KALHOUS, Zdeněk et al. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál.
-
OBST, Otto. Řízení výuky. Olomouc: UP, 2012..
-
Virtuální hospitace. Modul audio video. Dostupné z: https://audiovideo.rvp.cz/search?search=virtu%C3%A1ln%C3%AD+hospitace&typ_souboru=.
|