Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
viz. doporučená literatura Veškeré další informace k předmětu naleznete na počátku semestru, ve kterém je předmět rozvrhován, v systému LMS MOODLE pro daný předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Osvojit si zásady a metody kvalitativního výzkumu, - vytvořit postup kvalitativně orientovaného výzkumu, - připravit pilotní studii a koncipovat předvýzkum, - provést kvalitativní výzkum včetně jeho vyhodnocení, interpretace výsledků a vyvození závěrů pro praxi, - vytvořit zprávu o provedeném výzkumu. - zvolit optimální přístup při zpracování empirické části diplomové práce kvalitativní povahy, - popsat a charakterizovat etiku výzkumné práce. Témata: Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách a jeho fáze. Aplikace vybraných metod sběru dat. Příprava projektu empirického výzkumu. Realizace pilotní studie, předvýzkumu a vlastního empirického výzkumu. Metody kvalitativního výzkumu. Výzkum jako součást závěrečných a diplomových prací. Etika výzkumné práce. Veškeré další informace k předmětu naleznete na počátku semestru, ve kterém je předmět rozvrhován, v systému LMS MOODLE pro daný předmětu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Závěrečný projekt
projekt výskumu a jeho obhajoba viz moodle.
|
Doporučená literatura
|
-
DISMAN, Miroslav. (2011). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8.. Praha: Karolinum.
-
GAVORA, Peter. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu.. Brno: Paido.
-
GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi.. Praha: Grada Publishing, a.s.
-
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1..
-
HENDL, Jan. (2016). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
-
CHRÁSKA, Miroslav. (2016). Metody pedagogického výzkumu.. Praha: Grada Publishing, a.s.
-
KAPOUNOVÁ, Jana a KAPOUN, Pavel. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0079-8..
-
LICHTMAN, Marilyn. (2013). Qualitative Research in Education: A User's Guide. USA: SAGE.
-
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6..
-
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-102-2..
-
PUNCH, Keith. (2008). Úspěšný návrh výzkumu.. Praha: Portál.
-
REICHEL, Jiří:. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009..
-
SKUTIL, Martin a kol. (2011). Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství.. Praha.
-
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.. Praha: Portál.
|