Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Socializace osobnosti a výchova. Přirozené prostředí výchovy, institucionální prostředí výchovy a jejich sociální aspekty. Výchovný proces, specifika výchovného procesu. Pedagogické principy a zásady. Etapy výchovného procesu, výchovné situace, efektivita výchovného procesu. Metody výchovy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Studenti by po absolvování předmětu měli být schopni charakterizovat výchovný proces a jeho etapy, měli by se orientovat v pedagogických principech, metodách a složkách výchovy. Cílem je rovněž jejich seznámení se s přirozenými prostředímí výchovy a dalšími sociálněpedagogickými tématy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Studenti zpracují esej na jedno z témat předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
DARÁK, M. et al. (2004). Kapitoly z teorie výchovy. Prešov: Prešovská univerzita.
-
Kantorová,J. a kol. Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky I.. Olomouc.
-
KRAUS, B. (2008). Základy sociální pedagogiky. Praha.
-
STŘELEC, S. (edd.). (2002). Studie z teorie a metodiky výchovy I. II.. Brno: MU.
-
ŠPIČÁK, J. (1994). Prostředí z pohledu sociální pedagogiky.. Olomouc.
|