Vyučující
|
-
Jarušinská Lenka, Mgr. PhD.
-
Balaban Vlado, Mgr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Metody mravné výchovy, model fází utváření lidské osobnosti, autorita ve výchově, sebereflexe, kázeň a ukázněnost, sebereflexe. Další informace obdrží studenti na počátku semestru a v systému LMS MOODLE.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat základní pojmy moderního pojetí výchovy, objasnit vztahy mezi subjektem a objektem výchovy, vysvětlit význam základních variant a možností řešení výchovných situací v smyslu integrity a hraníc svobody člověka, charakterizovat výchovu jako širokospektrální proces humanizace člověka, analyzovat a rekonstruovat proces výchovy a výchovného působení v kontextu prostředí rodiny, školy a výchovných zařízení, hodnotit a vytvářet vlastní teorii a metodiku výchovy s akcentem na referenční rámce osobně významných situací, formulovat a zdůvodnit subjektivní metodiku výchovné práce s cílovou skupinou.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Prezenční i kombinovaná forma studia: zkouška (písemná/ústní), zápočet - seminární práce, samostudium
|
Doporučená literatura
|
-
HEŘMANOVÁ, Jana a Milan MACEK. Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: NIDM. 2009.
-
CHUDÝ, Š. Typology and Resolution of Educational Situations. Olomouc: UP. 2017.
-
STŘELEC, S. (ed.). Studie z teorie a metodiky výchovy II. Brno: MSD. 2005.
-
STŘELEC, S. (ed.). Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: Masarykova univerzita. 2002.
|