Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Didaktický test a jeho druhy. Vlastnosti dobrého didaktického testu. Plánování didaktického testu. Návrh testových úloh a návrh prototypu testu. Ověřování a optimalizace didaktického testu. Analýza vlastností testových úloh a vlastností testu jako celku. Tvorba standardizovaného didaktického testu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Studenti budou orientováni v teorii didaktického testu a budou seznámeni se základními postupy obvyklými při plánování, konstrukci a ověřování vlastností didaktického testu. Budou chápat význam didaktických testů v edukační činnosti.
Absolvent předmětu je schopen navrhnout, ověřit, použít a interpretovat didaktický test podle předem vymezených pravidel.
|
Předpoklady
|
Znalost studenta o základních postupech a formách školního hodnocení žáků a studentů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Konstrukce tématického didaktického testu z předmětu, který studenti budou vyučovat.
|
Doporučená literatura
|
-
CHRÁSKA, Miroslav. (1999). Didaktické testy.. Brno: Paido.
-
JEŘÁBEK, Ondřej. (2011). Teorie a praxe tvorby didaktických testů.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
SCHINDLER, Radek. (2006). Rukověť autora testových úloh.. Praha: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání.
-
ŠKODA, Jiří. (2007). Tvorba a hodnocení didaktických testů : cvičebnice pro studenty učitelství a účastníky kurzu DPS. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem.
|