Předmět: Propedeutický seminář se zaměřením na výzkum v prevenci soc. pat. jevů

« Zpět
Název předmětu Propedeutický seminář se zaměřením na výzkum v prevenci soc. pat. jevů
Kód předmětu KPG/KSPP@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata pro práci v semináři: Podstata a smysl bakalářské práce. Vedoucí bakalářské práce. Harmonogram zpracování bakalářské práce. Cíl bakalářské práce. Vyhledávání odborné literatury a pramenů a práce s nimi. Tvorba odborného textu. Odkazování na zdroje dle platné citační normy. Aplikace poznatků z metodologie empirického výzkumu při psaní bakalářské práce. Etické principy vědecké práce. Struktura a členění bakalářské práce. Formální úprava bakalářské práce v souladu s normou pro úpravu dokumentů v textových procesorech a s platnými vnitřními předpisy Univerzity Palackého a Pedagogické fakulty UP. Kontaktní výuka je zaměřena na klíčové problémy disciplíny a navigaci studujících ke zpracování projektu bakalářské práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Výstupy z učení
Předmět směřuje studenta ke správnému psaní bakalářské práce, jejíž napsání je jedním z předpokladů pro úspěšné ukončení bakalářského studia v rámci oboru Sociální pedagogika na PdF UP.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . porozumět smyslu a poslání bakalářské práce; . vytvořit projekt bakalářské práce, . správně formulovat hlavní cíl a dílčí cíle své bakalářské práce, . vyhledat relevantní odbornou literaturu a prameny potřebné ke zpracování své bakalářské práce . dokončit projekt BP a ten po konzultacích s vedoucím práce zadat do systému STAG.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Požadavky pro udělení zápočtu: A) Semestrální práce - Projekt bakalářské práce. Student v průběhu semestru zpracuje projekt bakalářské práce, který prezentuje v rámci výuky. Jeho tvorbu konzultuje s vyučujícím předmětu a posléze také s osloveným vedoucím BP, který se ujme garance psaní BP dle zvoleného odborného zájmu. Struktura a formální náležitosti projektu viz Sylabus v Moodle. B) Volba vedoucího práce a zadání finálního tématu BP včetně projektu do STAG. Termín odevzdání: viz Sylabus v Moodle (příp. v souladu s pokyny vedení PdF UP)
Doporučená literatura
  • BIERNÁTOVÁ, O., SKŮPA, J. Bibliografické odkazy a citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197) platné od 1. 4. 2011. [online] Brno, 2011. [cit. 2013-10-10] Dostupné z: http://www.citace.com/soubory/csniso690-interpretace.pdf.
  • ECO, U. (1997). Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia .
  • FOLTÝNEK, T. a kol. Jak se vyhnout plagiátorství. Příručka pro studenty. Praha: Univerzita Karlova, 2020. Praha: Univerzita Karlova. 2020.
  • GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
  • HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : VUP.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007..
  • CHRÁSKA, M. (2000). Základy výzkumu v pedagogice.. Olomouc: Nakladatelství Univerzity Palackého.
  • KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. (2017). Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu.. Praha: Grada.
  • Knihovna Univerzity Palackého v Olomouci. [online]. [cit. 2015-01-29]. Dostupné z:. http://www.knihovna.upol.cz/struktura-up/univerzitni-zarizeni/knihovna/.
  • KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc : UP.
  • Norma ČSN ISO 690 (01 0197). Norma ČSN ISO 690 (01 0197)..
  • Norma ČSN 01 6910 (2014). Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory. Norma ČSN 01 6910 (2014). Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory..
  • Směrnice děkanky Pedagogické fakulty UP v Olomouci č. 2S/2011. Směrnice ke státní závěrečným zkouškám na Pedagogické fakultě UP.
  • ŠANDEROVÁ, J.; MILTOVÁ, A. (2005). Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005.. Praha: Sociologické nakladatelství.
  • Vědecká knihovna v Olomouci. [online]. [cit. 2015-01-29]. Dostupné z: www.vkol.cz.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní