Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata pro práci v semináři: Podstata a smysl bakalářské práce. Vedoucí bakalářské práce. Harmonogram zpracování bakalářské práce. Cíl bakalářské práce. Vyhledávání odborné literatury a pramenů a práce s nimi. Tvorba odborného textu. Odkazování na zdroje dle platné citační normy. Aplikace poznatků z metodologie empirického výzkumu při psaní bakalářské práce. Etické principy vědecké práce. Struktura a členění bakalářské práce. Formální úprava bakalářské práce v souladu s normou pro úpravu dokumentů v textových procesorech a s platnými vnitřními předpisy Univerzity Palackého a Pedagogické fakulty UP. Kontaktní výuka je zaměřena na klíčové problémy disciplíny a navigaci studujících ke zpracování projektu bakalářské práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Předmět směřuje studenta ke správnému psaní bakalářské práce, jejíž napsání je jedním z předpokladů pro úspěšné ukončení bakalářského studia v rámci oboru Sociální pedagogika na PdF UP.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . porozumět smyslu a poslání bakalářské práce; . vytvořit projekt bakalářské práce, . správně formulovat hlavní cíl a dílčí cíle své bakalářské práce, . vyhledat relevantní odbornou literaturu a prameny potřebné ke zpracování své bakalářské práce . dokončit projekt BP a ten po konzultacích s vedoucím práce zadat do systému STAG.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Požadavky pro udělení zápočtu: A) Semestrální práce - Projekt bakalářské práce. Student v průběhu semestru zpracuje projekt bakalářské práce, který prezentuje v rámci výuky. Jeho tvorbu konzultuje s vyučujícím předmětu a posléze také s osloveným vedoucím BP, který se ujme garance psaní BP dle zvoleného odborného zájmu. Struktura a formální náležitosti projektu viz Sylabus v Moodle. B) Volba vedoucího práce a zadání finálního tématu BP včetně projektu do STAG. Termín odevzdání: viz Sylabus v Moodle (příp. v souladu s pokyny vedení PdF UP)
|
Doporučená literatura
|
-
BIERNÁTOVÁ, O., SKŮPA, J. Bibliografické odkazy a citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197) platné od 1. 4. 2011. [online] Brno, 2011. [cit. 2013-10-10] Dostupné z: http://www.citace.com/soubory/csniso690-interpretace.pdf.
-
ECO, U. (1997). Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia .
-
FOLTÝNEK, T. a kol. Jak se vyhnout plagiátorství. Příručka pro studenty. Praha: Univerzita Karlova, 2020. Praha: Univerzita Karlova. 2020.
-
GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
-
HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : VUP.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007..
-
CHRÁSKA, M. (2000). Základy výzkumu v pedagogice.. Olomouc: Nakladatelství Univerzity Palackého.
-
KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. (2017). Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu.. Praha: Grada.
-
Knihovna Univerzity Palackého v Olomouci. [online]. [cit. 2015-01-29]. Dostupné z:. http://www.knihovna.upol.cz/struktura-up/univerzitni-zarizeni/knihovna/.
-
KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc : UP.
-
Norma ČSN ISO 690 (01 0197). Norma ČSN ISO 690 (01 0197)..
-
Norma ČSN 01 6910 (2014). Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory. Norma ČSN 01 6910 (2014). Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory..
-
Směrnice děkanky Pedagogické fakulty UP v Olomouci č. 2S/2011. Směrnice ke státní závěrečným zkouškám na Pedagogické fakultě UP.
-
ŠANDEROVÁ, J.; MILTOVÁ, A. (2005). Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005.. Praha: Sociologické nakladatelství.
-
Vědecká knihovna v Olomouci. [online]. [cit. 2015-01-29]. Dostupné z: www.vkol.cz.
|