Název předmětu | Předškolní vzdělávání v zemích EU |
---|---|
Kód předmětu | KPG/KPZZ@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Srovnávací pedagogika - vědecké základy 2. Vzdělávací systémy ve vybraných zemích Evropy 3. Preprimární vzdělávání ve vybraných zemích Evropy 4. Vzdělávání učitelů preprimárního vzdělávání 5. Trendy v preprimárním vzdělávání ve vybraných zemí EU
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Obsahem předmětu je získat povědomí o zahraničních trendech v předškolním vzdělávání. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat význam a charakteristiku srovnávací pedagogiky v jejím současném pojetí - zachytit návaznost primárního a preprimárního vzdělávání ve vybraných zemích Evropy se zaměřením na zahájení povinné školní docházky - komparovat základní kritéria preprimárního vzdělávání v České republice a vybraných zemích Evropy Témata: Současné pojetí srovnávací pedagogiky Kontinuita primárního a preprimárního vzdělávání v ČR Struktura, obsah, cíle, procesuální charakteristiky preprimárního vzdělávání Učitelé z pohledu mezinárodní komparace
Student získá povědomí o předškolním vzdělávání v mezinárodním kontextu. |
Předpoklady |
Poznatky z předškolní pedagogiky v rozsahu SZZ Bc. studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky pro udělení zápočtu: student si osvojí základní poznatky z teorie, metodologie a z vývoje srovnávací pedagogiky Bude schopný identifikovat specifika preprimárního vzdělávání v kontextu Evropy, a to v oblasti - institucionalizace předškolního vzdělávání - pojetí preprimárního vzdělávání - specifické rysy preprimární - trendy a problémy v oblasti preprimárního vzdělávání Získané znalosti prokáže v rámci zpracované a přednesené prezentace vybrané země Evropy a její komparace s ČR. Účast na seminářích 75 %. V případě, že student z vážných důvodů (ERASMUS, nemoc), nesplní stanovenou účast na semináři, bude mu zadaná seminární práce v rozsahu témat, čímž prokáže potřebný přehled, dále zpracuje prezentaci stejně jako ostatní studenti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |