Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
-
Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Pobytové akce pro děti a mládež, jejich druhy a specifika. Právní předpisy závazné pro pořádání zotavovacích akcí pro děti a mládež. Organizační a programová příprava pobytových akcí pro děti a mládež. Dramaturgie pobytové akce, scénář akce. Celotáborová hra. Student praxi realizuje individuálně. Zpracovává portfolio, jeho prostřednictvím prokáže splnění cílů praxe. Studentova praxe je hodnocena uvádějícím pracovníkem, který se studentovi na praxi věnuje. Zápočet bude studentovi udělen po předložení portfolia z praxe a krátkém pohovoru. Individuální pohovor s garantem praxe spojený s rozborem absolvované průběžné praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování praxe by studenti měli být schopni: vyjmenovat právní předpisy závazné pro pořádání zotavovacích akcí pro děti a mládež, uvést zásady a jednotlivé kroky organizační přípravy pobytové akce pro děti a mládež, naplánovat, realizovat a zhodnotit pobytovou akci pro děti či mládež po organizační stránce, charakterizovat a v praxi aplikovat principy a postupy programové přípravy pobytové akce pro děti a mládež (dramaturgie akce), vytvořit scénář pobytové akce pro děti a mládež, vytvořit scénář celotáborové hry, provést sebereflexi vlastního výchovného působení na pobytové akci pro děti a mládež, zpracovat portfolio, jehož prostřednictvím se prokáže splnění všech cílů praxe.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Student praxi realizuje individuálně. Zpracovává portfolio, jeho prostřednictvím prokáže splnění cílů praxe. Studentova praxe je hodnocena uvádějícím pracovníkem, který se studentovi na praxi věnuje. Zápočet bude studentovi udělen po předložení portfolia z praxe a krátkém pohovoru. Studenti individuálně absolvují praxi na letním pobytovém dětském táboře jakéhokoliv zaměření, optimálně pro děti se specifickými sociálními potřebami, diagnostických a ústavních zařízení apod. Zápočet lze udělit i za účast na adaptačním kurzu pro žáky základní či střední školy, na škole v přírodě, sportovním kurzu apod. Praxe na jiných typech pobytových akcí podléhá schválení metodika praxe.
|
Doporučená literatura
|
-
BEROUŠEK, P. (2005). Rádce pořadatelům a vedoucím dětských táborů jako zotavovacích akcí pro děti. Praha.
-
BURDA, J. aj. Tábory a další zotavovací akce. Praha: NIDM, 2008. Aktualiz. vyd. ISBN 978-80-86784-59-5..
-
Hanuš, R., Chytilová, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2816-2..
-
JIROUŠEK, Z. (2002). Táboření, příprava a vedení tábora. 2. dopl. a opr. vyd. Praha: Junák, 2002. ISBN 80-86109-94-1.. Praha.
-
PELÁNEK, R. (2008). Příručka instruktora zážitkových akcí.. Praha: Portál.
|