Vyučující
|
-
Balaban Vlado, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata Základní pojmy v pedagogické kinantropologii Struktura didaktického procesu v TV, činitelé v didaktickém procesu TV. Cíle a úkoly TV v MŠ. Problematika organizačních forem TV v MŠ ? rozsah, obsah, využitelné prostředky. Učební činnost učitele - didaktické principy, didaktické postupy a metody, aplikace didaktických stylů v TV. Plánování pohybových aktivit v ŠVP a v denním režimu MŠ. Příprava učitele na organizační formy TV v režimu MŠ. Bezpečnost při tělovýchovných aktivitách. Legislativa vztahující se k činnostem tělovýchovného charakteru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - orientovat se v interakční struktuře vztahů a prvků procesu TV v MŠ. - popsat organizační formy TV dětí předškolního věku v ŠVP v MŠ, - plánovat pohybové aktivity jako činnosti s výchovným, vzdělávacím, zdravotním a prožitkovým aspektem, ? orientovat se v činnostech učitele v MŠ, - prakticky realizovat organizační formy TV v MŠ, - uplatňovat zásadu bezpečnosti při pohybových aktivitách dětí. Témata Základní pojmy v pedagogické kinantropologii Struktura didaktického procesu v TV, činitelé v didaktickém procesu TV. Cíle a úkoly TV v MŠ. Problematika organizačních forem TV v MŠ ? rozsah, obsah, využitelné prostředky. Učební činnost učitele - didaktické principy, didaktické postupy a metody, aplikace didaktických stylů v TV. Plánování pohybových aktivit v ŠVP a v denním režimu MŠ. Příprava učitele na organizační formy TV v režimu MŠ. Bezpečnost při tělovýchovných aktivitách. Legislativa vztahující se k činnostem tělovýchovného charakteru.
Získat způsobilost vést efektivně vyučovací epizody tělesné výchovy dětí předškolního věku, zohledňovat individuální zvláštnosti v rozvoji motoriky, rozvíjet pohybové schopnosti a dovednosti v podmínkách školní tělesné výchovy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Seminární práce
- aktivní účast ve výuce 50 %, - úspěšné absolvování zkoušky - seminární práce: správně zpracovaná příprava na pohybové aktivity v MŠ Praktické požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Dvořáková, H. (2006). Základní motorika. Praha.
-
Miklánková, L. Environmentální stimuly v pohybové aktivitě dětí předškolního věku. Olomouc.
-
Miklánková, L. (2000). Problematika výchovy v rodině v oblasti pohybových aktivit a úspěšnost dítěte v plavání. Disertační práce. Brno: MU PdF.
-
Miklánková, L. Tělesná výchova pro 1. stupeň škol (základní gymnastika). Olomouc.
-
Vilímová,V. (2002). Didaktika tělesné výchovy. Brno.
|