Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Antlová Adéla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Etika jako filozofická disciplína. Přehled etických teorií. Místo profesní etiky v systému mezilidských vztahů. Etické kodexy jako regulátory chování profesních skupin. Terminologické otázky učitelské etiky. Interakce etiky, pedagogiky a dalších disciplín. Vybrané koncepce učitelské etiky (Striek, Soltis, Brezinka, Homplewicz, Carr, Kotiger, Campbellová). Morální dilemata v profesi učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat základní pojmy v oblasti etiky, " objasnit vztah jednotlivých etických disciplín, " vysvětlit význam profesní etiky pro práci učitele, " posuzovat etické teorie a způsoby etického uvažování, " aplikovat etiku sociálních důsledků jako teoretické východisko profesní etiky učitele, " analyzovat, hodnotit etické kodexy vybraných pomáhajících profesí, " navrhnout etický kodex učitele.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kontaktní výuka Samostudium - příprava na zkoušku, kolokvium Samostudium - příprava na cvičení, seminář Seminární práce (esej), Projekt,
|
Doporučená literatura
|
-
BRÁZDA. . Ethicum. Zlín: Verbum, 2010. ISBN 978-80-904273-9-6..
-
Janotová, H. (2006). Profesní etika. Praha.
-
THOMPSON. Přehled etiky. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-806-6..
|