Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - identifikovat vzdělávací nabídku dle RVP PV jako prostředek vzdělávání dětí předškolního věku v oblasti utváření společenskovědní a přírodovědné pregramotnosti, - připravit vlastní vzdělávací nabídku a formulovat ji v podobě, v jaké ji bude dětem předkládat ? a to v podobě integrovaných bloků, které se vztahují k určitému tématu, vycházejí z praktických životních problémů a situací nebo jsou zaměřeny k určitým činnostem, k praktickým aktivitám, - naplňovat cíle vzdělávacího obsahu RVP PV vedoucí k dosahování výstupů v oblasti utváření společenskovědní a přírodovědné pregramotnosti, - znát vybrané pojmy, teorie, koncepční a metodické přístupy k poznávání v rámci vzdělávání, - akceptovat přirozená vývojová specifika dětí předškolního věku a důsledně je promítat do obsahu, forem a metod jejich vzdělávání, - respektovat vzdělávací nabídku a tvůrčím způsobem ji konkretizovat tak, aby nabízené činnosti byly mnohostranné a maximálně pestré a svou úrovní odpovídaly konkrétním možnostem a potřebám dětí, - využívat různé formy i metody vzdělávání a přizpůsobovat vzdělávání konkrétním regionálním i místním podmínkám, možnostem a potřebám, - provádět hodnocení dětí na základě cílových hodnot a jejich aplikace na hodnocení v rámci individuálního vztahového rámce, - sledovat proces osvojování těchto způsobilostí jak v rámci třídy dětí, tak u jednotlivých dětí a postupovat tak, aby děti získávaly co nejvíce. Témata: Sledování rozmanitostí a změn v přírodě (živá i neživá příroda, přírodní jevy a děje, rostliny, živočichové, krajina a její ráz, podnebí, počasí, ovzduší, roční období). Práce s literárními texty, s obrazovým materiálem, využívání encyklopedií a dalších médií. Význam lidských smyslů, smyslové hry. Moje tělo, moje zdraví, hygiena. Činnosti zaměřené k poznávání lidského těla a jeho částí. Činnosti směřující k ochraně zdraví, osobního bezpečí a vytváření zdravých životních návyků.
|