Vyučující
|
-
Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Jarušinská Lenka, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Teorie a praxe ve vzdělávání v oblasti poznávání společnosti. Analýza RVP PV vzhledem k tématu. Problematika specifických metod, forem a prostředků v oblasti poznávání společnosti na mateřských školách s přihlédnutím k využití integračního pojetí, globálního pojetí výchovy. Exkurze zaměřená na edukaci v muzeu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Studenti by měli být schopni: - orientovat se a pracovat s RVP PV - užívat základní metodické postupy a prostředky - vyžívat moderní informační a prezentační technologie - aplikovat vědomosti a dovednosti v rámci exkurze zaměřené na společenskovědní oblast
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Zpracovat projekt, který je zaměřen na aktivity dětí v MŠ se zaměřením na společenskovědní oblast.
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
-
Jůva, V. (2004). Dětské muzeum, edukační fenomén pro 21. století.. Brno.
-
OPRAVILOVÁ, E., GEBHARTOVÁ, V. (2011). Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Praha: Portál.
-
ŠOBÁŇOVÁ, P. (2012). Edukační potenciál muzea. Olomouc, UP.
|