Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - identifikovat vzdělávací nabídku dle RVP PV jako prostředek vzdělávání dětí předškolního věku v oblasti utváření společenskovědní a přírodovědné pregramotnosti, - připravit vlastní vzdělávací nabídku a formulovat ji v podobě, v jaké ji bude dětem předkládat ? a to v podobě integrovaných bloků, které se vztahují k určitému tématu, vycházejí z praktických životních problémů a situací nebo jsou zaměřeny k určitým činnostem, k praktickým aktivitám, - naplňovat cíle vzdělávacího obsahu RVP PV vedoucí k dosahování výstupů v oblasti utváření společenskovědní a přírodovědné pregramotnosti, - znát vybrané pojmy, teorie, koncepční a metodické přístupy k poznávání v rámci vzdělávání, - akceptovat přirozená vývojová specifika dětí předškolního věku a důsledně je promítat do obsahu, forem a metod jejich vzdělávání, - respektovat vzdělávací nabídku a tvůrčím způsobem ji konkretizovat tak, aby nabízené činnosti byly mnohostranné a maximálně pestré a svou úrovní odpovídaly konkrétním možnostem a potřebám dětí, - využívat různé formy i metody vzdělávání a přizpůsobovat vzdělávání konkrétním regionálním i místním podmínkám, možnostem a potřebám, - provádět hodnocení dětí na základě cílových hodnot a jejich aplikace na hodnocení v rámci individuálního vztahového rámce, - sledovat proces osvojování těchto způsobilostí jak v rámci třídy dětí, tak u jednotlivých dětí a postupovat tak, aby děti získávaly co nejvíce. Témata: Rozmanitost přírody na jaře. Rozmnožování rostlin a péče o ně. Praktické pokusy, zkoumání, manipulace s různými materiály a surovinami. Manipulace s některými předměty a přístroji, kontakt se zvířaty, léky, jedovaté rostliny, běžné chemické látky, technické přístroje, objekty a jevy, požár, povodeň a jiné nebezpečné situace a další nepříznivé přírodní a povětrnostní jevy; využívání praktických ukázek varujících dítě před nebezpečím. Přímé pozorování přírodních i technických objektů a jevů v okolí dítěte, rozhovor o výsledku pozorování.
|