Předmět: Rozvoj kinestezie v předškolním věku 2

« Zpět
Název předmětu Rozvoj kinestezie v předškolním věku 2
Kód předmětu KPG/KPK2@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Balaban Vlado, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata Pohybové aktivity a tělesná cvičení v RVP PV. Specifika pohybového systému dítěte. Didaktické aspekty pohybových aktivit dětí předškolního věku. Rozvoj pohybových schopností dítěte jako předpoklad motorického učení. Specifika motorického učení v předškolním věku. Cvičení pro rozvoj vnímání směru pohybu. Cvičení pro rozvoj vnímání rozsahu pohybu. Cvičení pro rozvoj vnímání rychlosti pohybu. Didaktické výstupy k dané problematice.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " orientovat se v problematice tělesných cvičení v kontextu RVP PV, " aplikovat získané vědomosti vzhledem ke specifikům dětského pohybového systému, " dodržovat didaktické aspekty tělesných cvičení pro rozvoj kinestezie u dětí předškolního věku, " prakticky využívat získané poznatky pro rozvoj pohybových schopností dětí v předškolním věku, " prakticky využívat získané poznatky v procesu osvojování pohybových dovedností dětí v předškolním věku.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

- aktivní účast ve výuce 80 %, - úspěšná realizace didaktického výstupu - seminární práce: vytvoření portfolia z dané oblasti
Doporučená literatura
  • DOLÍNKOVÁ, I. (2012). Cvičíme s kojenci a batolaty. Praha: Portál.
  • DVOŘÁKOVÁ, H. (2007). Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
  • DVOŘÁKOVÁ, H. (2001). Tělesná výchova v rámcovém programu: Základní motorika: ke vzdělávání učitelů mateřských škol.. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
  • DYLEVSKÝ, I. (2012). Dětský pohybový systém. Praha: Poznání.
  • MĚKOTA, J., CUBEREK, R. (2007). Motorické dovednosti. Olomouc: UP v Olomouci.
  • MĚKOTA, J., NOVOSAD, J. (2005). Motorické schopnosti. Olomouc: UP v Olomouci.
  • RAABE. (2012). Hravé cvičení. Praha: RAABE.
  • TAEYMANS, R., VAN BOUCHOUT, L. (2016). Matějova akrobacie. Praha: LaliJoga.
  • VOLFOVÁ, H., KOLOVSKÁ, I. (2008). Předškoláci v pohybu I.. Praha: GradaPublishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní