Předmět: Spolupráce MŠ s partnery školy

« Zpět
Název předmětu Spolupráce MŠ s partnery školy
Kód předmětu KPG/KOLU@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Kretková Hana, Mgr.
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " znát hlavní metodické a koncepční přístupy k poznávání a pedagogickému ovlivňování procesů a jevů v rámci spolupráce MŠ s partnery (ZŠ + zřizovatel), " znát zásady a pravidla funkční pedagogické komunikace při spolupráci MŠ s partnery (ZŠ + zřizovatel) a případně jinými subjekty, " provádět evaluaci vzájemné spolupráce MŠ s partnery (ZŠ + zřizovatel), " objasnit problematiku spolupráce MŠ a ZŠ při inkluzi a integraci jednotlivých skupin dětí (žáků) se zdravotním postižením nebo zvýhodněním a " aplikovat základní postupy potřebné pro pedagogické řešení inkluze a integrace dětí (žáků) se speciálními vzdělávacími potřebami do běžného vzdělávacího systému (přechod dětí z MŠ na ZŠ). Témata: Předškolní a primární vzdělání v současné legislativě. Spolupráce mateřské školy a základní školy v kurikulu. Formy spolupráce mateřské školy a základní školy v kontextu přípravy dětí na vstup do základní školy. Zápis dětí do 1. třídy. Jiné způsoby a oblasti spolupráce a jejich etapizace a formy.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • ANDERSON, J., FISGRUND, S., LOBASCHER, M. (1994). Dobrý start do školy. Praha: Portál.
  • BRUCEOVÁ, T. Výchova dětí od 3 do 8 let. Praha: Portál.
  • BUDÍKOVÁ, J., KRUŠINOVÁ, P., KUNCOVÁ, P. (2004). Je vaše dítě připraveno do 1. třídy?. Brno: Computer Press.
  • GARDOŠOVÁ, J., DUJKOVÁ, L. (2003). Začít spolu. Praha: Portál.
  • HAVLÍNOVÁ, M., a kol. (1995). Zdravá mateřská škola. Praha: Portál.
  • KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál.
  • KREISLEROVÁ, Z. (2008). Krok za krokem 1. třídou. Praha: Grada Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní