Předmět: Metodologie pedag. výzkumu 2

« Zpět
Název předmětu Metodologie pedag. výzkumu 2
Kód předmětu KPG/KMV2@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Cibáková Dana, Mgr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Měření v pedagogickém výzkumu, jeho druhy a vlastnosti. Úrovně měření v pedagogickém výzkumu. Metody zpracování dat. Charakteristiky polohy (střední hodnoty). Míry variability. Metody grafického zobrazování dat. Vybrané techniky průzkumové analýzy (kvartilové grafy, S-L grafy). Normální rozdělení a jeho vlastnosti. Metody a techniky relační analýzy. Korelační analýzy. Vybrané statistické testy významnosti využívané při testování hypotéz. Vybraný software pro zpracování dat v kvantitativním i kvalitativním výzkumu.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vyjmenovat a charakterizovat měření v pedagogickém výzkumu, jeho druhy a vlastnosti, vyjmenovat a charakterizovat úrovně měření v pedagogickém výzkumu, charakterizovat normální rozdělení a jeho vlastnosti, popsat a využívat míry centrální tendence (střední hodnoty), využívat metody grafického zobrazování dat, používat vybrané statistické metody využívané při testování hypotéz, vyhodnotit a interpretovat kvantitativní výzkumná data, popsat a využívat vybraný software pro zpracování dat v kvantitativním i kvalitativním výzkumu

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Kombinovaná forma studia: písemná (zkouška), samostudium předepsané literatury a materiálů, které student obdrží na prezenčním semináři, splnění početních úloh zadaných na semináři, vytvoření seminární práce, samostudium ? příprava na zkoušku.
Doporučená literatura
  • GAVORA, Peter. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu.. Brno: Paido.
  • GIBILISCO, Stan. Statistika bez předchozích znalostí. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2465-9..
  • GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi.. Praha.
  • HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1..
  • HENDL, Jan. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0200.
  • Hendl, Jan. (2014). Statistika v aplikacích. Praha: Portál.
  • CHRÁSKA, Miroslav. (2016). Metody pedagogického výzkumu.. Praha: Grada Publishing, a.s.
  • MAREK, Luboš a kol. Statistika v příkladech. Praha: Kamil Mařík - Professional Publishing, 2015. ISBN 978-80-7431153-6.
  • ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.. Praha: Portál.
  • WALKER, Ian. Výzkumné metody a statistika. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-3920-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní