Předmět: Management a marketing

« Zpět
Název předmětu Management a marketing
Kód předmětu KPG/KMGM@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hendrych Lumír, Mgr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Opletalová Alena, Ing. Ph.D.
  • Hanáková Soňa, PhDr.
Obsah předmětu
Témata: " Podstata a vývoj managementu. " Manažer - osobnost, předpoklady pro manažerskou práci. " Styly řízení. " Proces plánování, druhy plánů, SWOT a BCG analýza. " Pojem organizování - druhy, výhody a nevýhody. " Centralizace a decentralizace v řízení. Důvody delegování odpovědnosti a pravomoci. " Principy týmové práce. " Motivace a stimulace. " Komunikační proces, druhy komunikace. " Metody plánování počtu zaměstnanců, způsoby hodnocení pracovníků, oblast odměňování pracovníků. " Algoritmus rozhodovacího procesu. Výběr vhodné varianty řešení problému. " Rizika, druhy rizik a možnosti jejich snižování. " Základní znaky brainstormingu a brainwritingu. " Kontrola - algoritmus kontroly, jejich druhy, význam kontroly. " Marketing - segmentace trhu. Marketingové strategie. " Marketingový výzkum - fáze, techniky marketingového výzkumu. " Pojem Produkt, Cena, Distribuce, Propagace.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " pochopit podstatu marketingu a managementu, " naučit se základní pojmy a podstaty marketingu a managementu, " orientovat se v procesu plánování, organizování, rozhodování, " popsat marketingový mix, segmentace trhu, marketingovou strategii, fáze marketingového výzkumu, " definovat pojem produkt, cena, distribuce, propagace, " řešit a popsat jednotlivé příklady vyplývající ze základních pojmů.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Účast na konzultacích, studium zadaných materiálů a další literatury. Zpracování individuálních prací studentů. Písemná zkouška.
Doporučená literatura
  • ARMSTRONG, M. STEPHENS, T. Management a leadership. Praha: Grada Publishing, 2008. 268 s. ISBN 978-80-247-2177-4..
  • FAKTOR, přeložil Tomáš JUPPA. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5..
  • KARLÍČEK, M. a kol. (2018). Základy marketingu. Praha:Grada.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Přeložil Štěpánka ČERNÁ, přeložil Viktor.
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing a.s., 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9..
  • VYSEKALOVÁ, J., VYDROVÁ, J., ?STRNAD, P. Marketing: pro střední školy a vyšší odborné školy. Praha: Fortuna: 2006. 247 s. ISBN 978-80-716-8979-9..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní