Předmět: Marketingové řízení výchovných a vzdělávacích institucí

« Zpět
Název předmětu Marketingové řízení výchovných a vzdělávacích institucí
Kód předmětu KPG/KMAR@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Hendrych Lumír, Mgr. Ph.D.
  • Opletalová Alena, Ing. Ph.D.
  • Kaněčková Eva, Mgr.
  • Hanáková Soňa, PhDr.
Obsah předmětu
Témata: 1. Marketing ? pojem, historie, podstata. 2. Marketingové řízení vzdělávacích a výchovných institucí. 3. Marketing služeb (specifika, vlastnosti). Marketingové strategie. 4. Marketingový mix. 5. Marketingový výzkum ? fáze, techniky marketingového výzkumu. 6. Marketingové nástroje v prostředí škol a školských zařízení. 7. Výroční zpráva.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: ? pochopit podstatu marketingu, ? naučit se základní pojmy a podstaty marketingu, ? popsat marketingový mix, segmentace trhu, marketingovou strategii, fáze marketingového výzkumu, ? definovat pojmy marketingového mixu (6P) ve vztahu ke vzdělávacímu a výchovnému zařízení, ? řešit a popsat jednotlivé příklady vyplývající ze základních pojmů, ? zpracovat marketingový plán a pracovat s nástroji marketingu k naplnění programu PR

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Účast na konzultacích, studium zadaných materiálů a další literatury. Zpracování individuálních prací studentů. Písemná zkouška.
Doporučená literatura
  • CIMBÁNÍK, Tomáš a Jiří GRENAR. Základy marketingu s aplikací do školního prostředí: Studijní texty pro distanční vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2575-7..
  • DRUCKER, P. Řízení neziskových organizací. Praha: Management Press, 1994. ISBN 80-85603-38-1..
  • FAKTOR, přeložil Tomáš JUPPA. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5..
  • KARLÍČEK, M. a kol. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013. 256 s. ISBN 978-80-247-8240-9..
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Přeložil Štěpánka ČERNÁ, přeložil Viktor.
  • SVĚTLÍK, J. (1996). Marketing školy.. Zlín: EKKA.
  • SVĚTLÍK, J. (2009). Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní