Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Hendrych Lumír, Mgr. Ph.D.
-
Opletalová Alena, Ing. Ph.D.
-
Kaněčková Eva, Mgr.
-
Hanáková Soňa, PhDr.
|
Obsah předmětu
|
Témata: 1. Marketing ? pojem, historie, podstata. 2. Marketingové řízení vzdělávacích a výchovných institucí. 3. Marketing služeb (specifika, vlastnosti). Marketingové strategie. 4. Marketingový mix. 5. Marketingový výzkum ? fáze, techniky marketingového výzkumu. 6. Marketingové nástroje v prostředí škol a školských zařízení. 7. Výroční zpráva.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: ? pochopit podstatu marketingu, ? naučit se základní pojmy a podstaty marketingu, ? popsat marketingový mix, segmentace trhu, marketingovou strategii, fáze marketingového výzkumu, ? definovat pojmy marketingového mixu (6P) ve vztahu ke vzdělávacímu a výchovnému zařízení, ? řešit a popsat jednotlivé příklady vyplývající ze základních pojmů, ? zpracovat marketingový plán a pracovat s nástroji marketingu k naplnění programu PR
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Účast na konzultacích, studium zadaných materiálů a další literatury. Zpracování individuálních prací studentů. Písemná zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
CIMBÁNÍK, Tomáš a Jiří GRENAR. Základy marketingu s aplikací do školního prostředí: Studijní texty pro distanční vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2575-7..
-
DRUCKER, P. Řízení neziskových organizací. Praha: Management Press, 1994. ISBN 80-85603-38-1..
-
FAKTOR, přeložil Tomáš JUPPA. Praha: Grada Publishing, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5..
-
KARLÍČEK, M. a kol. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013. 256 s. ISBN 978-80-247-8240-9..
-
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Přeložil Štěpánka ČERNÁ, přeložil Viktor.
-
SVĚTLÍK, J. (1996). Marketing školy.. Zlín: EKKA.
-
SVĚTLÍK, J. (2009). Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.
|