Předmět: Kurikulum školských zařízení

« Zpět
Název předmětu Kurikulum školských zařízení
Kód předmětu KPG/KKŠZ@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
  • Dvořáková Kaněčková Eva, Mgr. Ph.D.
  • Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Systém kurikulárních dokumentů škol a školských zařízení regionálního školství, školní vzdělávací program různých druhů školských zařízení, kurikulární dokumenty používané v prostředí vybraných školských zařízení (středisko volného času, školní družina, školní klub, domov mládeže), posuzování funkčnosti kurikulárních dokumentů, tvorba vybraných kurikulárních dokumentů školského zařízení (denního a týdenního edukačního plánu, krátkodobého vzdělávacího programu, plánu projektové výuky).

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: v kontextu platné verze školského zákona objasnit podobu a princip pojetí systému kurikulárních dokumentů škol a školských zařízení regionálního školství, popsat nároky kladené na finální podobu školního vzdělávacího programu v různých druzích školských zařízení, z pozice vychovatele zpracovat různé typy kurikulárních dokumentů používaných ve vybraných školských zařízeních (středisko volného času, školní družina, školní klub, domov mládeže) a na základě zvolených kritérií posoudit jejich funkčnost.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Prezenční i kombinovaná forma: písemná zkouška, analýza souboru kurikulárních dokumentů.
Doporučená literatura
  • ČESKO. . Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, v platném znění (školský zákon) [online]. Dostupný z: http://www.msmt.cz/dokumenty-3/skolsky-zakon.
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity; sv. č. 100. ISBN 80-210-4142-0..
  • OBST, Otto. Řízení výuky. Olomouc: UP, 2012..
  • PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vzdělávací program a jeho tvorba. Olomouc: Tiresa, 2013..
  • Rámcové vzdělávací programy. (PV, ZV) [online]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/t/rvp.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní