Název předmětu | Finanční management MŠ |
---|---|
Kód předmětu | KPG/KFMŠ@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Finanční management v prostředí MŠ: obsah finančního řízení z hlediska sekvenčních a průběžných manažerských funkcí; základní principy finančního řízení (např. princip peněžních toků, princip respektování faktoru času, princip zohledňování rizika, princip plánování a analýzy finančních výdajů); základní strategie financování a možnosti jejich použití. Základní pojmy a principy účetnictví dle platné legislativní úpravy.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Cílem disciplíny je seznámit studenty s obsahovou náplní finančního managementu v prostředí MŠ. Jednotlivá témata budou představovat veškeré aktivity a metody finančního řízení, které jsou uplatňovány v rámci finančního rozhodování. Po absolvování předmětu bude student schopen definovat obsah finančního řízení z hlediska sekvenčních a průběžných manažerských funkcí; charakterizovat základní principy finančního řízení (např. princip peněžních toků, princip respektování faktoru času, princip zohledňování rizika, princip plánování a analýzy finančních výdajů); rozlišit základní strategie financování a možnosti jejich použití. Studenti se rovněž seznámí se základními pojmy a principy účetnictví dle platné legislativní úpravy.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu. |
Předpoklady |
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Aktivní podíl na výuce, ochota diskutovat a řešit problémy. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |