Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
-
Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Komponenty kurikula podle Walterové, dva základní přístupy k tvorbě projektu, výkonnostní mezera a vzdělávací program, význam programového a specifických cílů při tvorbě projektu vzdělávacího programu, rámcová osnova vzdělávacího programu (synergický efekt), vyhodnocování vzdělávání jako součást vzdělávacího programu, struktura ŠVP podle RVP, kritéria kvality ŠVP: konzistentnost, kongruence, relevantnost, praktikovatelnost, efektivnost.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován tak, aby student po jeho absolvování dokázal zkontrolovat kvalitu předložených vzdělávacích projektů, sestavit vzdělávací projekt a obhájit jeho kvalitu s ohledem k evaluaci.
Předmět je koncipován tak, aby student po jeho absolvování dokázal zkontrolovat kvalitu předložených vzdělávacích projektů, sestavit vzdělávací projekt a obhájit jeho kvalitu s ohledem k evaluaci.
|
Předpoklady
|
Splnění požadavků disciplíny DS1Q a ŠD1Q.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na výuce a tvorba pedagogického projektu.
|
Doporučená literatura
|
-
GREGER, D. a NAJVAR, P. eds. ORBIS SCHOLAE, Educational Change in the Global Context, 2010, 2 (4). ISSN 1802-4637. Dostupné také z: http://www.orbisscholae.cz/prehled.
-
JANÍK, T., MAŇÁK, J., KNECHT, P., NĚMEC, J. (2010). Proměny kurikula současné české školy:Vize a realita. ORBIS SCHOLAE, roč. 4, č. 3, s. 9-35..
-
PRÁŠILOVÁ, M. Tvorba vzdělávacího programu. Praha : TRITON, 2006. 192 s.. Praha.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2013). Vzdělávací program a jeho tvorba. Texty k distančnímu vzdělávání. Olomouc: GEVAK.
|