Course: Pedagogical Diagnostics

« Back
Course title Pedagogical Diagnostics
Course code KPG/KDIS@
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Master
Year of study 1
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Musilová Marcela, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2569-4..
  • HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. (2010). Jaký jsem učitel. Praha: Portál.
  • KOLEKTIV AUTORŮ. Výchovné poradenství. Praha: Wolters Kluwer, 2009. ISBN 978-80-7357-498-5..
  • MAREŠ, J. Styly učení. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7..
  • MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. a kol. Metody a postupy poznávání žáka. Pedagogická diagnostika. 2., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-014-2..
  • MUSILOVÁ, M. . Pedagogická diagnostika . Olomouc: PVP, 2012. ISBN 978 80 904822 4 1..
  • MUSILOVÁ, M. Případová studie jako součást pedagogické praxe . Olomouc: PdF UP, 2003. ISBN 80 244 0749 3..
  • ONDRÁČEK, P. Vy rušování, neposlušnost a odmítání spolupráce . Pardubice: Univerzita Pardubice, 2001..
  • ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Nástroje pro prevenci, nápravu a integraci. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0044-4..
  • ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1..


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Social Pedagogy - Educational Counselling (NA22) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Social Pedagogy - Educational Counselling (NA23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Social Pedagogy - Educational Counselling (NA21) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer