Předmět: Seminář k bc. práci 2

« Zpět
Název předmětu Seminář k bc. práci 2
Kód předmětu KPG/KBP2@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
  • Šmída Jan, Mgr.
Obsah předmětu
Podstata a smysl bakalářské práce. Vedoucí bakalářské práce. Harmonogram zpracování bakalářské práce. Cíl bakalářské práce. Vyhledávání odborné literatury a pramenů a práce s nimi. Tvorba odborného textu. Odkazování na zdroje dle platné citační normy. Aplikace poznatků z metodologie empirického výzkumu při psaní bakalářské práce. Etické principy vědecké práce. Struktura a členění bakalářské práce. Formální úprava bakalářské práce v souladu s normou pro úpravu dokumentů v textových procesorech a s platnými vnitřními předpisy Univerzity Palackého a Pedagogické fakulty UP. Posudek bakalářské práce. Příprava na obhajobu. Kontaktní výuka (konzultace) je zaměřena na klíčové problémy psaní BP směřující k úspěšnému dokončování práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
V rámci semináře formou pravidelných konzultací s vedoucím práce by měl student zhodnotit dosavadní poznatky z metodologie a výzkumu v sociálních a pedagogických vědách a ty zúročit při psaní výzkumné / metodické části BP a ve spolupráci s vedoucím práce směřovat k jejímu zdárnému dokončení. Po absolvování by měl student (být schopen): <LI> na základě stanovených cílů BP a návazných výzkumných otázek stanovit adekvátní výzkumnou strategii a výzkumný nástroj; <LI> připravit a realizovat předvýzkum k BP pro ověření konzistence výzkumného nástroje, příp. vytvořit ověřovanou metodiku; <LI> realizovat metodologicky správně koncipovaný a vedený výzkum k BP; <LI> zvolit adekvátní metodu analýzy a získaná data transparentně analyzovat; <LI> vést odbornou diskusi nad výsledky BP, vyhodnotit odpovědi na výzkumné otázky; <LI> formulovat závěry, příp. doporučení na základě získaných poznatků; <LI> reflektovat etické principy vědecké práce v aplikaci na vytváření kvalifikační práce.

Předpoklady
Předpokladem k zapsání předmětu je zadání bakalářské práce a jejího vedoucího v systému STAG.

Hodnoticí metody a kritéria
Závěrečná zpráva

Pro ukončení předmětu a udělení zápočtu je podmínkou: <LI> Uskutečnit min. 2-4 konzultace s vedoucím práce. <LI> Rešerše odborných zdrojů k tématu práce. <LI> Rozpracovaná část bakalářské práce v rozsahu minimálně 15 stran a ve formálních náležitostech dle normy o Kvalifikačních pracích na PdF UP v Olomouci. <LI> Rozpracovaná bakalářská práce obsahuje: - Formulaci cílů bakalářské práce. - Rozpracovaná teoretická východiska práce - klíčové informace k tématu na základě studia literatury. - Plán metodicko-koncepčního zpracování práce (s přihlédnutím ke zvolenému typu bakalářské práce - metodická, výzkumně orientovaná). Pro udělení zápočtu za předmět je třeba potvrzení od vedoucího práce (e-mailem), že student pravidelně konzultuje průběh psaní BP, práce splňuje výše uvedené požadavky a směřuje k úspěšnému dokončení a odevzdání.
Doporučená literatura
  • BIERNÁTOVÁ, O., SKŮPA, J. Bibliografické odkazy a citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197) platné od 1. 4. 2011. [online] Brno, 2011. [cit. 2013-10-10] Dostupné z: http://www.citace.com/soubory/csniso690-interpretace.pdf.
  • HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : VUP.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4..
  • CHRÁSKA, M. (1998). Základy výzkumu v pedagogice.. Olomouc.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní