Vyučující
|
-
Šmída Jan, Mgr.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
<LI> Podstata a smysl bakalářské práce. <LI> Vedoucí bakalářské práce. <LI> Harmonogram zpracování bakalářské práce. <LI> Cíl bakalářské práce. <LI> Vyhledávání odborné literatury a pramenů a práce s nimi. <LI> Tvorba odborného textu. <LI> Odkazování na zdroje dle platné citační normy. <LI> Struktura a členění bakalářské práce. <LI> Aplikace poznatků z metodologie empirického výzkumu při psaní bakalářské práce a realizaci předvýzkumu. <LI> Etické principy vědecké práce. <LI> Formální úprava bakalářské práce v souladu s normou pro úpravu dokumentů v textových procesorech a s platnými vnitřními předpisy Univerzity Palackého a Pedagogické fakulty UP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vést studenta ke správnému psaní a postupnému dokončování bakalářské práce, jejíž napsání je jedním z předpokladů pro úspěšné ukončení bakalářského studia v rámci studijního programu Sociální pedagogika na PdF UP.
Po jeho absolvování by měl student (být schopen): <LI> mít jasný koncept bakalářské práce, který bude dále rozvíjet a prohlubovat; <LI> vyhledat relevantní odbornou literaturu a prameny potřebné ke zpracování bakalářské práce, umět s odbornými zdroji pracovat v souladu s citační normou; <LI> mít jasný rámec obsahu teoretické části a sepsat adekvátní teoretická východiska (min. v rozsahu 15 stran) reflektující cíle práce a zvolenou metodologii; <LI> připravit a realizovat min. předvýzkum k BP, ověřit volbu výzkumného nástroje a celkové nastavení metodologie BP; <LI> směřovat k dokončení bakalářské práce.
|
Předpoklady
|
Předpokladem pro zapsání předmětu je splnění předmětu KPG/KSPP@ Propedeutický seminář k BP. Předmět směruje studenta k rozpracování již vytvořeného projektu BP, a to min. v teoretické rovině. Předpokládá se úzká spolupráce a pravidelné konzultace s vedoucím práce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
A) Semestrální práce - Koncept a obsah bakalářské práce a její teoretická část. V návaznosti na Projekt bakalářské práce, vytvořený v rámci Propedeutického semináře k BP ve 3. semestru studia, student zjasní koncept své BP po roční práci na tématu a konzultacích s vedoucím BP. Na základě vytyčených cílů a výzkumných otázek k plánované-mu výzkumu vytvoří obsahový rámec teoretické části BP a vytyčené kapitoly rozpracuje (min. v rozsahu 15 stran). Práce pro udělení zápočtu bude obsahovat tyto části: a) Zjasněný Projekt BP jako východisko pro tvorbu teoretické části 1. Název BP. Název reflektuje vymezený výzkumný problém a hlavní cíl práce. 2. Výzkumné cíle a otázky. Student vymezí (zjasní) hlavní výzkumný cíl, příp. dílčí cíle, které tvoří základ pro tvorbu výzkumných otázek. 3. Výzkumný soubor. Student objasní výběr a velikost výzkumného souboru. 4. Výzkumná strategie, výzkumný nástroj, metoda analýzy. Nástin metodologie výzkumu k BP. Rozsah této části práce: min. 1 strana A4, řádkování 1, písmo 12. b) Obsah teoretické části BP. c) Zpracovaná teoretická část BP (min. 15 stran dle norem pro psaní kvalifikačních prací). Nejzažší termín odevzdání precizovaného konceptu BP, jejího obsahu a teoretické části: 31. 1. 2025 Semestrální práce bude zaslána studentem na e-mail vyučujícího předmětu v termínu stanoveném v sylabu (nikoli vložena do Moodle). Příp. vedoucí práce se zaručí a e-mailem potvrdí, že je precizován projekt bakalářské práce, sestaven jasný obsah práce a dokončeno min. 15 stran teoretické části práce a může být udělen zápočet. B) Aktivní konzultace s vedoucím BP.
|
Doporučená literatura
|
-
BIERNÁTOVÁ, O., SKŮPA, J. Bibliografické odkazy a citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197) platné od 1. 4. 2011. [online] Brno, 2011. [cit. 2013-10-10] Dostupné z: http://www.citace.com/soubory/csniso690-interpretace.pdf.
-
ECO, U. (1997). Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia .
-
FOLTÝNEK, T. a kol. Jak se vyhnout plagiátorství. Příručka pro studenty. Praha: Univerzita Karlova, 2020. Praha: Univerzita Karlova. 2020.
-
GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
-
HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : VUP.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4..
-
CHRÁSKA, M. (1998). Základy výzkumu v pedagogice.. Olomouc.
-
KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. (2017). Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu.. Praha: Grada.
-
KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc : UP.
-
ŠANDEROVÁ, J.; MILTOVÁ, A. (2005). Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005.. Praha: Sociologické nakladatelství.
|