Název předmětu | Základy andragogiky |
---|---|
Kód předmětu | KPG/KAZA@ |
Organizační forma výuky | Konzultace + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Pojetí andragogiky, její struktura a předmět. Vzdělávání dospělých a andragogika v historickém vývoji.Problematika vzdělávání dospělých. Specifika učení a vzdělávání dospělých. Vzdělavatelé dospělých.Lektorské dovednosti. Učební cíle ve vzdělávání dospělých. Formy vzdělávání dospělých. Metody výuky dospělých. Celoživotní vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická) |
Výstupy z učení |
Studenti by měli být schopni vysvětlit opodstatněnost andragogiky v soustavě humanitních věd, charakterizovat objekt andragogického působení a objasnit užší pojímání andragogiky, včetně historického vývoje vzdělávání dospělých. Měli by umět operovat odbornou andragogickou terminologií, umět vysvětlit hlavní odlišnosti vzdělávání dospělých od vzdělávání dětí a mládeže, vyjmenovat a charakterizovat základní formy, metody a prostředky vzdělávání dospělých. Měli by také umět objastnit soudobý trend celoživotního učení.
Studenti by měli být schopni vysvětlit opodstatněnost andragogiky v soustavě humanitních věd, charakterizovat objekt andragogického působení a objasnit užší pojímání andragogiky, včetně historického vývoje vzdělávání dospělých. Měli by umět operovat odbornou andragogickou terminologií, umět vysvětlit hlavní odlišnosti vzdělávání dospělých od vzdělávání dětí a mládeže, vyjmenovat a charakterizovat základní formy, metody a prostředky vzdělávání dospělých. Měli by také umět objastnit soudobý trend celoživotního učení. |
Předpoklady |
Nespecifikováno.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Plnění individuálních teoretických i praktických úkolů, samostatná tvůrčí činnost. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |