| Název předmětu | Základy andragogiky |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/KAZA@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Pojetí andragogiky, její struktura a předmět. Vzdělávání dospělých a andragogika v historickém vývoji.Problematika vzdělávání dospělých. Specifika učení a vzdělávání dospělých. Vzdělavatelé dospělých.Lektorské dovednosti. Učební cíle ve vzdělávání dospělých. Formy vzdělávání dospělých. Metody výuky dospělých. Celoživotní vzdělávání.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická) |
| Výstupy z učení |
|
Studenti by měli být schopni vysvětlit opodstatněnost andragogiky v soustavě humanitních věd, charakterizovat objekt andragogického působení a objasnit užší pojímání andragogiky, včetně historického vývoje vzdělávání dospělých. Měli by umět operovat odbornou andragogickou terminologií, umět vysvětlit hlavní odlišnosti vzdělávání dospělých od vzdělávání dětí a mládeže, vyjmenovat a charakterizovat základní formy, metody a prostředky vzdělávání dospělých. Měli by také umět objastnit soudobý trend celoživotního učení.
Studenti by měli být schopni vysvětlit opodstatněnost andragogiky v soustavě humanitních věd, charakterizovat objekt andragogického působení a objasnit užší pojímání andragogiky, včetně historického vývoje vzdělávání dospělých. Měli by umět operovat odbornou andragogickou terminologií, umět vysvětlit hlavní odlišnosti vzdělávání dospělých od vzdělávání dětí a mládeže, vyjmenovat a charakterizovat základní formy, metody a prostředky vzdělávání dospělých. Měli by také umět objastnit soudobý trend celoživotního učení. |
| Předpoklady |
|
Nespecifikováno.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Plnění individuálních teoretických i praktických úkolů, samostatná tvůrčí činnost. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |