Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Koribská Iva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Aktuální význam androdidaktiky. Dospělí v procesu vzdělávání. Předpoklady úspěšného učení dospělých. Vzdělavatel dospělých. Cíle ve výuce dospělých. Organizační formy vzdělávání dospělých. Klasifikace a výběr didaktických metod ve vzdělávání dospělých. Distanční vzdělávání a e-learning ve vzdělávání dospělých.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni zdůvodnit aktuální význam androdidaktiky v intencích celoživotního vzdělávání, specifikovat cílovou skupinu androdidaktiky, charakterizovat proces učení u dospělých, jeho výstupy, fáze a bariéry, analyzovat indikátory úspěšnosti učení a vzdělávání dospělých, vymezit pojem vzdělavatel dospělých, specifikovat činnost lektora ve vzdělávání dospělých, včetně požadavků na jeho způsobilost a vzdělavatelskou úspěšnost, formulovat konkrétní výukové cíle pro vzdělávací akce, rozdělit a charakterizovat formy vzdělávání dospělých, objasnit aspekty podmiňující výběr vhodných metod vzdělávání dospělých, analyzovat a prakticky aplikovat nejpoužívanější metody vzdělávání dospělých, objasnit význam a možnosti využití ICT, především distančního vzdělávání a e-learningu ve vzdělávání dospělých.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni zdůvodnit aktuální význam androdidaktiky v intencích celoživotního vzdělávání, specifikovat cílovou skupinu androdidaktiky, charakterizovat proces učení u dospělých, jeho výstupy, fáze a bariéry, analyzovat indikátory úspěšnosti učení a vzdělávání dospělých, vymezit pojem vzdělavatel dospělých, specifikovat činnost lektora ve vzdělávání dospělých, včetně požadavků na jeho způsobilost a vzdělavatelskou úspěšnost, formulovat konkrétní výukové cíle pro vzdělávací akce, rozdělit a charakterizovat formy vzdělávání dospělých, objasnit aspekty podmiňující výběr vhodných metod vzdělávání dospělých, analyzovat a prakticky aplikovat nejpoužívanější metody vzdělávání dospělých, objasnit význam a možnosti využití ICT, především distančního vzdělávání a e-learningu ve vzdělávání dospělých.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Plnění individuálních teoretických i praktických úkolů, samostatná tvůrčí činnost.
|
Doporučená literatura
|
-
BEDNAŔÍKOVÁ, I. (2012). Kapitoly z andragogiky 2. Olomouc.
-
BEDNAŔÍKOVÁ, I. (2013). Tutor a jeho role v distančním vzdělávání a v e-learningu. Olomouc.
-
BOČKOVÁ, V., NOVÁKOVÁ, M., ŘEHÁK, M. (1991). Nárys didaktiky dospělých. Olomouc.
-
EGER,L. (2012). Vzdělávání dospělých a ICT. Aktuální stav a predikce vývoje.. Plzeň.
-
HARTL, P. (1999). Kompendium pedagogické psychologie dospělých.. Praha.
-
MUŽÍK, J. (2012). Profesní vzdělávání dospělých. Praha.
-
MUŽÍK,J. (2010). Andragogická didaktika: Řízení vzdělávacího procesu.. Praha.
-
PRŮCHA, J., VETEŠKA, J. (2012). Andragogický slovník. Praha.
|