Předmět: Akční výzkum

« Zpět
Název předmětu Akční výzkum
Kód předmětu KPG/KAKVQ
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Kropáč Jiří, Mgr. Ph.D., LL.M.
Obsah předmětu
Vztah akčního výzkumu k jiným typem výzkumů. Charakteristika specifik akčního výzkumu. Aplikace akčního výzkumu - vhodná témata a prostředí. Organizace akčního výzkumu. Plán akčního výzkumu. Výběr metod. Výběr vhodného typu analýz dat. Analyzování dat - techniky, software. MCA metoda. Reflexe výsledků. Závěrečná zpráva. Modelové příklady.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat základní pojmy metodologie akčního výzkumu, " objasnit základní přepojení teorie do praxe, " vysvětlit základy aplikace prvků analýzy dat v akčním výzkumu, " vyjmenovat a charakterizovat různé typy implementací výzkumných plánů, " posuzovat vhodnost metod sběru a analýzy dat, " posuzovat kvalitu získaných a interpretovaných dat, " analyzovat, hodnotit a vytvářet závěrečné zprávy z výzkumu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Kontaktní výuka Samostudium - příprava na zkoušku, kolokvium Samostudium - příprava a na cvičení, seminář Seminární práce (esej), Projekt,
Doporučená literatura
  • ATKINS, L & WALLACE, S. Qualitative Research in Education. London: Sage Publications, LTD, 2012..
  • DENSCOMBE M. Good Research Guide : For small-scale social research projects (4th Edition). Open University Press. Berkshire, 2010..
  • McNiff, J., Whitehead, J. Doing and Writing Action Research.
  • REASON, P., BRADBURY, H. Handbook of Action Research. London: SAGE, 2006..
  • SANKARAN, S., DICK, B., PASSFIELD, R.,SWEPSON, P. (Eds). Effective Change Management Using Action Research and Action Learning: Concepts, Frameworks, Processes and Applications. Lismore: Southern Cross University Press, 2001..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA25-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní