Předmět: Seminář k ativizačním metodám

« Zpět
Název předmětu Seminář k ativizačním metodám
Kód předmětu KPG/KAKTQ
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
  • Ševčíková Jaroslava, PhDr. PhD.
Obsah předmětu
Výuka, výuková metoda, klasifikace výukových metod, výukové metody ve vazbě na další didaktické kategorie, výběr metody ve vazbě na výstupy a učivo, metody reproduktivní, produktivní, problémové, výzkumné, aktivizační, výběr metody ve vazbě na výstupy a učivo, aplikace metod do výuky konkrétního oboru. Aktivity připojené k předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by student měl být schopen: - definovat pojem aktivizační metody, ukotvit tyto výukové metody v systému klasifikace výukových metod. Ve vztahu k ŠVP vybrané školy zhodnotit plánované kurikulum v aprobačním předmětu. Určit vhodné aktivizační metody pro naplňování klíčových kompetencí v ŠVP školy. - zhodnotit teoretická východiska aktivizačních metod ve vztahu k naplňování formulovaných výukových cílů - aplikovat AM do výuky svého oboru (vytvořit přípravu na výuku s využitím konkrétních aktivizačních metod) - vysvětlit rozdíl mezi transmisivním a konstruktivistickým přístupem k výuce (vyučování a učení) obecně a dokladovat to praktickými příklady. Zhodnotit přínosy aktivizačních metod ve vyučovacím procesu.
Student pojmenuje, porozumí a zhodnotí aktivizační metody v rámci svého oboru a získá předpoklady pro jejich aplikaci do výuky.
Předpoklady
Absolvování předmětu DKU@, CKUR@. Znalosti obecné a školní didaktiky. Precizní znalost didaktických kategorií: kurikulum, cíle výuky a jejich klasifikace, učební úlohy, výukové metody, organizační formy, didaktické zásady atd.. Vstupní podmínkou je přepokládaná znalost učiva ze skript: Obst, O. (2017). Obecná didaktika. Olomouc: UPOL na úrovni "hodnotící posouzení".

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Aktivní participace na výuce (semináři), průběžné plnění zadaných úkolů. Účast je podmínkou absolvování předmětu.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA25-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní