Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Ševčíková Jaroslava, PhDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Výuka, výuková metoda, klasifikace výukových metod, výukové metody ve vazbě na další didaktické kategorie, výběr metody ve vazbě na výstupy a učivo, metody reproduktivní, produktivní, problémové, výzkumné, aktivizační, výběr metody ve vazbě na výstupy a učivo, aplikace metod do výuky konkrétního oboru. Aktivity připojené k předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by student měl být schopen: - definovat pojem aktivizační metody, ukotvit tyto výukové metody v systému klasifikace výukových metod. Ve vztahu k ŠVP vybrané školy zhodnotit plánované kurikulum v aprobačním předmětu. Určit vhodné aktivizační metody pro naplňování klíčových kompetencí v ŠVP školy. - zhodnotit teoretická východiska aktivizačních metod ve vztahu k naplňování formulovaných výukových cílů - aplikovat AM do výuky svého oboru (vytvořit přípravu na výuku s využitím konkrétních aktivizačních metod) - vysvětlit rozdíl mezi transmisivním a konstruktivistickým přístupem k výuce (vyučování a učení) obecně a dokladovat to praktickými příklady. Zhodnotit přínosy aktivizačních metod ve vyučovacím procesu.
Student pojmenuje, porozumí a zhodnotí aktivizační metody v rámci svého oboru a získá předpoklady pro jejich aplikaci do výuky.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu DKU@, CKUR@. Znalosti obecné a školní didaktiky. Precizní znalost didaktických kategorií: kurikulum, cíle výuky a jejich klasifikace, učební úlohy, výukové metody, organizační formy, didaktické zásady atd.. Vstupní podmínkou je přepokládaná znalost učiva ze skript: Obst, O. (2017). Obecná didaktika. Olomouc: UPOL na úrovni "hodnotící posouzení".
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní participace na výuce (semináři), průběžné plnění zadaných úkolů. Účast je podmínkou absolvování předmětu.
|
Doporučená literatura
|
|