Předmět: Pedeutologie a osobnost učitele

« Zpět
Název předmětu Pedeutologie a osobnost učitele
Kód předmětu KPG/K2POU
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Současné poznatky o učitelské profesi. Požadavky na osobnost učitele.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Historický vývoj profese učitelství. Charakteristika učitelské profese. Modely profesní kompetence učitele. Pracovní činnosti učitelů. Typologie učitelů. Vývoj profesní dráhy učitelů. Problémy učitelské profese ve světě a výzkumy zaměřené na učitelskou profesi. Systém kompetencí současného učitele.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Zpracování eseje, aktivita ve výuce, plnění ind. úkolů, studium literatury.
Doporučená literatura
  • KANTOROVÁ, J. a kol. (2010). Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky II.. Hanex Olomouc.
  • KANTOROVÁ, J. a kol. (2008). Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky I.. Olomouc: Hanex.
  • KYRIACOU, CH. (2004). Klíčové dovednosti učitele.. Praha.
  • Průcha, J. (2002). Učitel. Praha : Portál, 154 s.
  • ŠIMONÍK, O. (1994). Začínající učitel.. Brno.
  • ŠVEC, V. (1999). Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace.. Brno.
  • ŠVECOVÁ, J., VAŠUTOVÁ, J. aj. (1997). Problémy učitelské profese ve světě.. Praha.
  • VAŠUTOVÁ, J. (2007). Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi.. Praha: Univerzita Karlova.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr