Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Současné poznatky o učitelské profesi. Požadavky na osobnost učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Historický vývoj profese učitelství. Charakteristika učitelské profese. Modely profesní kompetence učitele. Pracovní činnosti učitelů. Typologie učitelů. Vývoj profesní dráhy učitelů. Problémy učitelské profese ve světě a výzkumy zaměřené na učitelskou profesi. Systém kompetencí současného učitele.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Zpracování eseje, aktivita ve výuce, plnění ind. úkolů, studium literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
KANTOROVÁ, J. a kol. (2010). Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky II.. Hanex Olomouc.
-
KANTOROVÁ, J. a kol. (2008). Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky I.. Olomouc: Hanex.
-
KYRIACOU, CH. (2004). Klíčové dovednosti učitele.. Praha.
-
Průcha, J. (2002). Učitel. Praha : Portál, 154 s.
-
ŠIMONÍK, O. (1994). Začínající učitel.. Brno.
-
ŠVEC, V. (1999). Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace.. Brno.
-
ŠVECOVÁ, J., VAŠUTOVÁ, J. aj. (1997). Problémy učitelské profese ve světě.. Praha.
-
VAŠUTOVÁ, J. (2007). Být učitelem. Co by měl učitel vědět o své profesi.. Praha: Univerzita Karlova.
|