Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Multikulturalismus, realizace multikulturní výchovy, národnostní menšiny v ČR, jazyková bariéra, hodnoty a kultura české společnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Vývoj a charakteristiky multikulturní společnosti. Česká republika jako multikulturní společnost. Problematika romského etnika v české společnosti. Koncepce multikulturní výchovy. Cíle, metody a prostředky multikulturní výchovy ve školní edukaci. Praxe multikulturní výchovy ve vybraných zemíhc. Výzkumy relevantní pro multikulturní výchovu.
Student získá kompetenci orientovat se v multikulturní společnosti, chápat a respektovat odlišnosti jednotlivých kultur.
|
Předpoklady
|
Předpokladem je absolvování předmětu Obecná didaktika nebo Školní didaktika.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zpracování eseje a recenze odborného textu.
|
Doporučená literatura
|
-
(2002). Interkulturní vzdělávání. Příručka nejen pro středoškolské pedagogy.. Praha.
-
(1999). Multikulturní výchova v období globalizace.. Olomouc.
-
LAZAROVÁ, B., POL, M. (2002). Multikulturalita a rovné příležitosti v české škole.. Praha.
-
MOŽNÝ, I. (2002). Česká společnost.. Praha.
-
Průcha, J. (2001). Multikulturní výchova.. Praha: ISV nakladatelství.
-
Šišková, T. (ed.). (2001). Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál.
|