Vyučující
|
-
Koribská Iva, Mgr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Aktuální význam didaktiky dospělých. Dospělí v procesu vzdělávání. Cíle ve výuce dospělých. Obsah vzdělávání, jeho výběr a členění. Klasifikace a výběr didaktických metod. Organizační formy vzdělávání dospělých. Pomůcky a didaktická technika ve vzdělávání dospělých. Osobnost lektora a jeho dovednosti. Evaluace vzdělávací akce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni plánovat, připravovat a realizovat vlastní vzdělávací akci v roli lektora vzdělávání dospělých, respektujíc specifika, zásady a zvláštnosti motivace dospělých, vedení výuky a evaluace ve vzdělávání dospělých.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni plánovat, připravovat a realizovat vlastní vzdělávací akci v roli lektora vzdělávání dospělých, respektujíc specifika, zásady a zvláštnosti motivace dospělých, vedení výuky a evaluace ve vzdělávání dospělých.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Plnění individuálních teoretických i praktických úkolů, samostatná tvůrčí činnost.
|
Doporučená literatura
|
-
BEDNAŘÍKOVÁ, I. (2006). Kapitoly z andragogiky 2.. Olomouc: UP.
-
BOČKOVÁ, V., NOVÁKOVÁ, M., ŘEHÁK, M. (1991). Nárys didaktiky dospělých.. Olomouc.
-
PALÁN, Z. (1997). Výkladový slovník vzdělávání dospělých.. Praha: DAHA.
-
PETŘKOVÁ, A. (2000). Psychologické základy vzdělávání dospělých.. Olomouc.
-
PRUSÁKOVÁ, V. (2000). Metodika vzdelávania dospelých.. Olomouc.
|