Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " vymezit pojem environmentální výchova vzdělávání a osvěta (EVVO), definovat předmět, cíle, obsah v kontextu vývoje, " vymezit pojem globální rozvojové vzdělávání (GRV), definovat předmět, cíle, obsah v kontextu vývoje, " porozumět a vysvětlit koncept udržitelného rozvoje, " porozumět a vymezit vzdělávání pro trvale udržitelný rozvoj (VUR), definovat předmět, cíle, obsah v kontextu vývoje, " definovat místo EVVO, GRV a VUR v mateřské škole v kontextu s RVP PV a legislativními dokumenty, " pochopit a vysvětlit podstatu provázanosti EVVO, GRV a VUR, " popsat role a kompetence školního koordinátora EVVO, " charakterizovat formy aplikace EVVO, GRV, VUR do předškolního vzdělávání, " používat vhodné edukační prostředky pro aplikaci EVVO, GRV a VUR do edukačního procesu v mateřské škole. Témata: Environmentální výchova vzdělávání a osvěta Globální rozvojové vzdělávání Udržitelný rozvoj, vzdělávání pro udržitelný rozvoj Formy aplikace EVVO, GRV, VUR do předškolního vzdělávání Edukační prostředky pro aplikaci EVVO, GRV, VUR Koordinátor EVVO
|
-
ČINČERA, J. Environmentální výchova: efektivní strategie. 1. vyd. Praha: Agentura Koniklec, 2013, 127 s. ISBN 978-80-904141-1-2..
-
ČÍNČERA, J. (2007). Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 116 str.
-
ČINČERA, J. (2016). Environmentální výchova z pohledu učitelů. Brno: Masarykova univerzita.
-
EZECHEL, M., PYTLOUN, L. (2013). Vzdělávání pro pedagogické pracovníky v oblasti EVVO a k udržitelnému rozvoji. Mělník: Česká zahradnická akademie Mělník.
-
FROUZ, J., MOLDAN, B. (2015). Příležitosti a výzvy environmentálního výzkumu. Vydání první.. PraHA: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.
-
GOLDIN, I. (2016). Je planeta Země už plná?. Praha: Libri.
-
JANČAŘÍKOVÁ, K. (2010). Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Nahlížet - nacházet.. Praha: Josef Raabe.
|