Předmět: EVVO a globální rozvojové vzdělávání

« Zpět
Název předmětu EVVO a globální rozvojové vzdělávání
Kód předmětu KPG/GLO@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " vymezit pojem environmentální výchova vzdělávání a osvěta (EVVO), definovat předmět, cíle, obsah v kontextu vývoje, " vymezit pojem globální rozvojové vzdělávání (GRV), definovat předmět, cíle, obsah v kontextu vývoje, " porozumět a vysvětlit koncept udržitelného rozvoje, " porozumět a vymezit vzdělávání pro trvale udržitelný rozvoj (VUR), definovat předmět, cíle, obsah v kontextu vývoje, " definovat místo EVVO, GRV a VUR v mateřské škole v kontextu s RVP PV a legislativními dokumenty, " pochopit a vysvětlit podstatu provázanosti EVVO, GRV a VUR, " popsat role a kompetence školního koordinátora EVVO, " charakterizovat formy aplikace EVVO, GRV, VUR do předškolního vzdělávání, " používat vhodné edukační prostředky pro aplikaci EVVO, GRV a VUR do edukačního procesu v mateřské škole. Témata: Environmentální výchova vzdělávání a osvěta Globální rozvojové vzdělávání Udržitelný rozvoj, vzdělávání pro udržitelný rozvoj Formy aplikace EVVO, GRV, VUR do předškolního vzdělávání Edukační prostředky pro aplikaci EVVO, GRV, VUR Koordinátor EVVO

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • ČINČERA, J. Environmentální výchova: efektivní strategie. 1. vyd. Praha: Agentura Koniklec, 2013, 127 s. ISBN 978-80-904141-1-2..
  • ČÍNČERA, J. (2007). Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 116 str.
  • ČINČERA, J. (2016). Environmentální výchova z pohledu učitelů. Brno: Masarykova univerzita.
  • EZECHEL, M., PYTLOUN, L. (2013). Vzdělávání pro pedagogické pracovníky v oblasti EVVO a k udržitelnému rozvoji. Mělník: Česká zahradnická akademie Mělník.
  • FROUZ, J., MOLDAN, B. (2015). Příležitosti a výzvy environmentálního výzkumu. Vydání první.. PraHA: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.
  • GOLDIN, I. (2016). Je planeta Země už plná?. Praha: Libri.
  • JANČAŘÍKOVÁ, K. (2010). Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Nahlížet - nacházet.. Praha: Josef Raabe.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní