Předmět: Seminář ke školní didaktice 2- kurikulum

« Zpět
Název předmětu Seminář ke školní didaktice 2- kurikulum
Kód předmětu KPG/DS2Q
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
  • Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Komponenty kurikula podle Walterové, dva základní přístupy k tvorbě projektu, výkonnostní mezera a vzdělávací program, význam programového a specifických cílů při tvorbě projektu vzdělávacího programu, rámcová osnova vzdělávacího programu (synergický efekt), vyhodnocování vzdělávání jako součást vzdělávacího programu, struktura ŠVP podle RVP, kritéria kvality ŠVP: konzistentnost, kongruence, relevantnost, praktikovatelnost, efektivnost.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Předmět je koncipován tak, aby student po jeho absolvování dokázal zkontrolovat kvalitu předložených vzdělávacích projektů, sestavit vzdělávací projekt a obhájit jeho kvalitu s ohledem k evaluaci.
Předmět je koncipován tak, aby student po jeho absolvování dokázal zkontrolovat kvalitu předložených vzdělávacích projektů, sestavit vzdělávací projekt a obhájit jeho kvalitu s ohledem k evaluaci.
Předpoklady
Splnění požadavků disciplíny DS1Q a ŠD1Q.
KPG/DS1Q

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Aktivní účast na výuce a tvorba pedagogického projektu.
Doporučená literatura
  • GREGER, D. a NAJVAR, P. eds. ORBIS SCHOLAE, Educational Change in the Global Context, 2010, 2 (4). ISSN 1802-4637. Dostupné také z: http://www.orbisscholae.cz/prehled.
  • JANÍK, T., MAŇÁK, J., KNECHT, P., NĚMEC, J. (2010). Proměny kurikula současné české školy:Vize a realita. ORBIS SCHOLAE, roč. 4, č. 3, s. 9-35..
  • PRÁŠILOVÁ, M. Tvorba vzdělávacího programu. Praha : TRITON, 2006. 192 s.. Praha.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2013). Vzdělávací program a jeho tvorba. Texty k distančnímu vzdělávání. Olomouc: GEVAK.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy a základní umělecké školy (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol, střední školy a ZUŠ (NA24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA25-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní