Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Didaktika psychologie jako hraniční vědní disciplína. Vzdělávání učitelů předmětu pedagogika a psychologie. Profil absolventa učitelského studia pedagogika a psychologie. Charakteristika osobnosti učitele pedagogiky a psychologie. Didaktické zásady. Vyučovací hodina psychologie a další organizační formy vyučování. Skupinové vyučování. Vyučovací metody. Problémové vyučování. Projektové metody.Cvičení v hodinách psychologie. Aktivizační didaktické metody. Psychologická a didaktická analýza učiva. Metody pedagogické diagnostiky žáka a třídy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Aktivizační pojetí výuky psychologie a pedagogiky. Výukové cíle a evaluace výuky. Strategie EUR. Metody výuky. Algoritmus přípravy učitele a studenta na výuku. Dovednost učit se a postoj k celoživotnímu učení. Projekt evaluace k učivu psychologie a pedagogiky.
|
Předpoklady
|
Znalost obecné a školní didaktiky. Znalost PC.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Sebereflexe studenta vybranou technikou. Zpracovat projekt evaluace tématu z učiva psychologie. Obecná a školní didaktika.
|
Doporučená literatura
|
-
HOMOLA, M., TRPIŠOVSKÁ, D. (1989). Úvod do didaktiky psychologie. . Olomouc.
-
VÍZDAL, F. (1987). Didaktika psychologie I. . Brmo.
-
VÍZDAL, F. (1987). Didaktika psychologie.. Brno.
|