Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
-
Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . představit obecnou didaktiku jako vědní disciplínu i jako nástroj vzdělavatele, . objasnit specifika základních kategorií obecné didaktiky, umět je rozeznávat v edukačním procesu a vysvětlit potřebu jejich systémového ukotvení v edukačním procesu, . rozlišovat faktory ovlivňující průběh edukace podle možnosti jejich ovlivnitelnosti ze strany vzdělavatele, akcentovat význam motivace při učení, . vysvětlit provázanost postupů plánování, realizace a hodnocení výsledku edukace. Obecná didaktika jako vědní disciplína i jako nástroj vzdělavatele, didaktický trojúhelník, základní kategorie obecné didaktiky (výukové cíle - taxonomie, vlastnosti, učivo, učební úlohy - taxonomie, formulace, posouzení souboru učebních úloh, metody a organizační formy podporující aktivitu vzdělávaných, materiálně didaktické prostředky), kompetence vzdělavatele, sebereflexe - sebehodnocení - seberozvoj vzdělavatele, pedagogická komunikace a interakce, motivace, didaktické zásady. Projektování, realizace a hodnocení výsledků edukace. V případě žádosti o ISP nutná minimálně 30% přítomnost ve výuce a splnění požadovaných úloh jako kompenzace neúčasti ve výuce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Písemná zkouška. Další požadavky erudovaná obhajoba pracovního portfolia dokumentujícího všechny aktivity studenta realizované v rámci cvičení (viz cíle disciplíny).
|
Doporučená literatura
|
-
Kalhous, Z., & Obst, O. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál.
-
Kolář, Z., Vališová, A. (2009). Analýza vyučování. Praha: Grada Publishing.
-
OBST, O. Řízení výuky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. Texty k distančnímu vzdělávání..
-
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada.
-
SLAVÍK, Jan. (1999). Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha.
-
Virtuální hospitace. Modul audio video. Dostupné z: https://audiovideo.rvp.cz/search?search=virtu%C3%A1ln%C3%AD+hospitace&typ_souboru=.
|