Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Jůvová Alena, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Profesní kompetence učitele sekundární školy, klíčové dovednosti, příprava na výuku, řídící a evaluační dovednosti, postavení a funkce asistenta pedagoga, jeho postavení ve výuce, právní aspekty práce učitele, etika, sebereflexe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 48 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Navázání na předmět Učitel sekundární školy 1, kompetence učitele sekundární školy, klíčové dovednosti učitele, příprava na výuku, řídící a evaluační dovednosti, postavení a funkce asistenta pedagoga, jeho postavení ve výuce, právní aspekty práce učitele. Sebereflexe.
Předmět se zaměřuje na pedagogickou propedeutiku. Po jeho absolvování bude student schopen se orientovat v problematice učitelského povolání, vztahů učitele se žáky, kolegy, rodiči a širší veřejností. Vytvoří si vědomostní bázi pro zvládnutí následujících předmětů pedagogicko-psychologické přípravy.
|
Předpoklady
|
Základní schopnosti a dovednosti pro vysokoškolské studium v oboru pomáhajících profesí. Zájem o obor, ochota pracovat samostatně i v týmu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Student zvládne učivo studijní opory Učitel sekundární školy 2, plní korespondenční úkoly, absolvuje vědomostní test.
|
Doporučená literatura
|
-
Grecmanová, H., Holoušová, D., Urbanovská, E. (1999). Obecná pedagogika 1.. Olomouc: Hanex.
-
KALHOUS, Z., OBST, O. (2003). Didaktika sekundární školy.. Olomouc: UP.
-
MICHALÍK, J. (2003). Školská legislativa, dokumenty. Olomouc: UP.
-
PODLAHOVÁ, L. a kol. (2007). Učitel sekundární školy 2.. Olomouc.
|