Předmět: Praxe v edukačním procesu - náslechy

« Zpět
Název předmětu Praxe v edukačním procesu - náslechy
Kód předmětu KPG/BPRED
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Seznámení se s edukačním terénem podle metodiky.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je získání vhledu do konkrétního edukačního klimatu. Jedná se také o rozvoj individuální angažovanosti studenta. Cílem dále je hodnotící pozorování učitelovy interakce se žáky, výcvik vlastních adaptačních schopností a zejména konfrontace teoretických vědomostí s edukační realitou.
Student získá kompetenci orientovat se v prostředí školy, vyhodnocovat a následně řešit situace vzniklé ve výuce.
Předpoklady
Předpokladem je absolvování předmětu Obecná didaktika nebo Školní didaktika.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta

Vypracování projektu.
Doporučená literatura
  • MUSILOVÁ, M., MUSIL, J. (2001). Asistentská praxe. Olomouc: UP.
  • MUSILOVÁ, M., PODLAHOVÁ, L. (2008). Praxe v edukačním procesu. Metodika pro studenty.. Olomouc.
  • Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton.
  • Šimoník, O. (2005). Pedagogická praxe. Brno: MSD.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr