Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seznámení se s edukačním terénem podle metodiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získání vhledu do konkrétního edukačního klimatu. Jedná se také o rozvoj individuální angažovanosti studenta. Cílem dále je hodnotící pozorování učitelovy interakce se žáky, výcvik vlastních adaptačních schopností a zejména konfrontace teoretických vědomostí s edukační realitou.
Student získá kompetenci orientovat se v prostředí školy, vyhodnocovat a následně řešit situace vzniklé ve výuce.
|
Předpoklady
|
Předpokladem je absolvování předmětu Obecná didaktika nebo Školní didaktika.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Vypracování projektu.
|
Doporučená literatura
|
-
MUSILOVÁ, M., MUSIL, J. (2001). Asistentská praxe. Olomouc: UP.
-
MUSILOVÁ, M., PODLAHOVÁ, L. (2008). Praxe v edukačním procesu. Metodika pro studenty.. Olomouc.
-
Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton.
-
Šimoník, O. (2005). Pedagogická praxe. Brno: MSD.
|