Předmět: Seminář k bc. práci 2

« Zpět
Název předmětu Seminář k bc. práci 2
Kód předmětu KPG/BP2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmída Jan, Mgr.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Podstata a smysl bakalářské práce. Vedoucí bakalářské práce. Harmonogram zpracování bakalářské práce. Cíl bakalářské práce. Vyhledávání odborné literatury a pramenů a práce s nimi. Tvorba odborného textu. Odkazování na zdroje dle platné citační normy. Aplikace poznatků z metodologie empirického výzkumu při psaní bakalářské práce. Etické principy vědecké práce. Struktura a členění bakalářské práce. Formální úprava bakalářské práce v souladu s normou pro úpravu dokumentů v textových procesorech a s platnými vnitřními předpisy Univerzity Palackého a Pedagogické fakulty UP. Posudek bakalářské práce. Příprava na obhajobu. Kontaktní výuka (konzultace) je zaměřena na klíčové problémy související s psaním bakalářské práce a směřování k jejímu úspěšnému dokončení.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
V rámci semináře formou pravidelných konzultací s vedoucím práce by měl student zhodnotit dosavadní poznatky z metodologie a výzkumu v sociálních a pedagogických vědách a ty zúročit při psaní výzkumné / metodické části BP a ve spolupráci s vedoucím práce směřovat k jejímu zdárnému dokončení. Po absolvování by měl student (být schopen): <LI> na základě stanovených cílů BP a návazných výzkumných otázek stanovit adekvátní výzkumnou strategii a výzkumný nástroj; <LI> připravit a realizovat předvýzkum k BP pro ověření konzistence výzkumného nástroje, příp. vytvořit ověřovanou metodiku; <LI> realizovat metodologicky správně koncipovaný a vedený výzkum k BP; <LI> zvolit adekvátní metodu analýzy a získaná data transparentně analyzovat; <LI> vést odbornou diskusi nad výsledky BP, vyhodnotit odpovědi na výzkumné otázky; <LI> formulovat závěry, příp. doporučení na základě získaných poznatků; <LI> reflektovat etické principy vědecké práce v aplikaci na vytváření kvalifikační práce.

Předpoklady
Předmět navazuje na předchozí předměty Propedeutický seminář k BP a Seminář k BP1 a směřuje studenta k k postupnému dokončování bakalářské práce jako jednoho z klíčových předpokladů pro úspěšné ukončení bakalářského studia v rámci oboru Sociální pedagogika na PdF UP. Předpokladem je zadání tématu BP ve STAG, průběžné konzultace s vedoucím práce a směřování k jejímu zdárnému dokončení.

Hodnoticí metody a kritéria
Závěrečná zpráva

Pro ukončení předmětu a udělení zápočtu je podmínkou: <LI> Uskutečnit min. 2-4 konzultace s vedoucím práce. <LI> Rešerše odborných zdrojů k tématu práce. <LI> Rozpracovaná část bakalářské práce v rozsahu minimálně 15 stran a ve formálních náležitostech dle normy o Kvalifikačních pracích na PdF UP v Olomouci. <LI> Rozpracovaná bakalářská práce obsahuje: - Formulaci cílů bakalářské práce. - Rozpracovaná teoretická východiska práce - klíčové informace k tématu na základě studia literatury. - Plán metodicko-koncepčního zpracování práce (s přihlédnutím ke zvolenému typu bakalářské práce - metodická, výzkumně orientovaná). Pro udělení zápočtu za předmět je třeba potvrzení od vedoucího práce (e-mailem), že student pravidelně konzultuje průběh psaní BP, práce splňuje výše uvedené požadavky a směřuje k úspěšnému dokončení a odevzdání.
Doporučená literatura
  • FOLTÝNEK, T. a kol. Jak se vyhnout plagiátorství. Příručka pro studenty. Praha: Univerzita Karlova, 2020. ISBN 978-80-246-4790-6. .
  • GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0. .
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4..
  • KAPOUNOVÁ, J., KAPOUN, P. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0079-8. .
  • PUNCH, K. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0980-5. .
  • REICHEL, J. Kapitoly z metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6. .
  • SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7. .
  • ŠANDEROVÁ, J.; MILTOVÁ, A. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 80-86429-40-7. .


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní