Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Bednaříková Iveta, doc. PhDr. Ph.D.
-
Koribská Iva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pojetí andragogiky, její struktura a předmět. Vzdělávání dospělých a andragogika v historickém vývoji. Problematika vzdělávání dospělých. Celoživotní vzdělávání. Vzdělávání seniorů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Studenti by měli být schopni vysvětlit opodstatněnost andragogiky v soustavě humanitních věd a popsat její historický vývoj. Měli by umět operovat odbornou andragogikou terminologií, umět vysvětlit hlavní specifika a problémy vzdělávání dospělých. Měli by také umět objasnit podstatu vzdělávání seniorů a současný trend celoživotního učení.
Studenti by měli být schopni vysvětlit opodstatněnost andragogiky v soustavě humanitních věd a popsat její historický vývoj. Měli by umět operovat odbornou andragogikou terminologií, umět vysvětlit hlavní specifika a problémy vzdělávání dospělých. Měli by také umět objasnit podstatu vzdělávání seniorů a současný trend celoživotního učení.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Plnění individuálních teoretických i praktických úkolů, samostatná tvůrčí činnost.
|
Doporučená literatura
|
-
BEDNAŔÍKOVÁ, I. (2012). Kapitoly z andragogiky 1. Olomouc.
-
BEDNAŔÍKOVÁ, I. (2012). Kapitoly z andragogiky 2. Olomouc.
-
BENEŠ, M. (2003). Andragogika - teoretické základy.. Praha.
-
BOČKOVÁ, V. (2002). Vzdělávání - průvodní jev života.. Olomouc: UP.
-
PALÁN, Z. (1997). Výkladový slovník vzdělávání dospělých.. Praha: DAHA.
-
PALÁN, Z. (2003). Základy andragogiky.. Praha: VŠ J. A. Komenského.
|