Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Vyhnálková Pavla, Mgr. Ph.D.
-
Jůvová Alena, PaedDr. Ph.D.
-
Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Rámcové seznámení s metodikou psaní kvalifikační práce. Konzultant práce. Projekt bakalářské práce. Struktura práce. Rešerše odborných textů. Práce s dokumentem a formální úprava textu. Metodologická východiska při volbě tématu. Odborný text a jeho třídění. Výzkumný problém a výzkumná metoda. Sběr informací. Strategie psaní práce. Administrativní zadání práce. Oponentské posudky. Příprava na obhajobu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí se zásadami a strategiemi tvorby odborného textu, úlohou konzultanta, procesem volby tématu kvalifikační práce, metodikou vytyčení hlavního problému, zásadami pro sestavení logické struktury kvalifikační práce a formální úpravy textu (layout).
Po seznámení s teoretickými pojmy budou studenti schopni pod vedením konzultanta zpracovat anotaci a projekt bakalářské práce, zpracovat odpovídající literární rešerši a vymezit teoretický rámec pro praktickou část bakalářské práce. Získají poznatky o formální úpravě BP a práci s dokumentem.
|
Předpoklady
|
Základní schopnosti a dovednosti pro vysokoškolské studium v oboru pomáhajících profesí. Zájem o obor, ochota pracovat samostatně i v týmu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Seminární práce
Aktivní účast na přednáškách. Samostatné studium literatury. Příprava a prezentace vlastního projektu BP.
|
Doporučená literatura
|
-
ECO, U. (1997). Jak napsat diplomovou práci.. Olomouc.
-
GAVORA, P. . (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. 2. rozš. české vyd.. Brno: Paido.
-
Holoušová, D. (1999). Jak psát diplomové a závěrečné práce.. Olomouc.
-
CHRÁSKA, M. (1993). Základy výzkumu v pedagogice.. Olomou.
-
ŠIMEK, D., KUBÁTOVÁ, H. (2002). Od abstraktu do závěrečnéí práce: jak psát (a možná i napsat) závěrečnou práci ve společenských oborech.. Olomouc.
-
ŠVEC, Š. A KOL. (2009). Metodologie věd o výchově. Kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. . Brno: Paido.
|