Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Tylová Eva, Mgr.
-
Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
-
Drlíková Veronika, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Definování posouzení, posouzení v sociální práci, teoretické přístupy posouzení, reflexe posouzení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět navazuje na předchozí odborné předměty, sociální politika, teorie a metody sociální práce, sociální práce s rodinou, sociální práce se seniory a sociální poradenství Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: volit přiměření teoretické pojetí posouzení, zdůvodnit východiska pro intervenci, provést vlastní posouzení.
umí posoudit situaci klienta
|
Předpoklady
|
znalosti teorií a metod sociální práce
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
účast na cvičeních a absolvování kolokvia z témat uvedených v obsahu předmětu
|
Doporučená literatura
|
-
HOLLAND, S. (2004). Child and family assessment in social work praktice.
-
JANEBOVÁ, R., SMUTEK, M. (2008). Posuzování životní situace v sociální práci.
|