Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Tylová Eva, Mgr.
-
Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
-
Kocourková Vladimíra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení sociálního poradenství v jedntlivých oblastech veřejného života. teorie poradenství z hlediska osobnosti. Poradenský rozhovor. Metody poradenského procesu. Krizový a rizikový klient.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s typy a formami poradenství . Osvojí si fáze práce s klientem , specifické přístupy ke klientům z vybraných skupin, legislativní zakotvení sociálního poradenství v návaznosti na přijetí zákona o sociálních službách.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni popsat a objasnit typy, pravidla a strategie poradenství v rámci výkonu sociální práce, aplikovat pravidla a postupy jednání s klientem v problémové situaci, aplikovat pravidla zvládání krizových situací.
|
Doporučená literatura
|
-
Gabura, J. Pružinská, J. (1995). Poradenský proces. Praha: Slon.
-
KOPŘIVA, K. (1997). Lidský vztah jako součást profese. Praha Portál.
-
Matoušek O. a kol. (2002). Metody a řízení sociální práce. Praha Portál.
|