Vyučující
|
-
Miková Jana, Mgr.
-
Molnár Josef, prof. RNDr. CSc.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vztah akčního výzkumu k jiným typem výzkumů. Charakteristika specifik akčního výzkumu. Aplikace akčního výzkumu - vhodná témata a prostředí. Organizace akčního výzkumu. Plán akčního výzkumu. Výběr metod. Výběr vhodného typu analýz dat. Analyzování dat - techniky, software. MCA metoda. Reflexe výsledků. Závěrečná zpráva. Modelové příklady.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: -definovat základní pojmy metodologie akčního výzkumu, -objasnit základní přepojení teorie do praxe, -vysvětlit základy aplikace prvků analýzy dat v akčním výzkumu, -vyjmenovat a charakterizovat různé typy implementací výzkumných plánů, -posuzovat vhodnost metod sběru a analýzy dat, -posuzovat kvalitu získaných a interpretovaných dat, -analyzovat, hodnotit a vytvářet závěrečné zprávy z výzkumu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kontaktní výuka Samostudium - příprava na zkoušku, kolokvium Samostudium - příprava a na cvičení, seminář Seminární práce (esej), Projekt,
|
Doporučená literatura
|
-
ATKINS, L & WALLACE, S. Qualitative Research in Education. London: Sage Publications, LTD, 2012..
-
DENSCOMBE M. Good Research Guide : For small-scale social research projects (4th Edition). Open University Press. Berkshire, 2010..
-
McNiff, J., Whitehead, J. Doing and Writing Action Research.
-
REASON, P., BRADBURY, H. Handbook of Action Research. London: SAGE, 2006..
-
SANKARAN, S., DICK, B., PASSFIELD, R.,SWEPSON, P. (Eds). Effective Change Management Using Action Research and Action Learning: Concepts, Frameworks, Processes and Applications. Lismore: Southern Cross University Press, 2001..
|