Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Základní pojmy, autoevaluace v práci mateřské školy, autoevaluace jako proces řízení změny, postup autoevaluace, tvorba plánu autoevaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům znalosti a dovednosti v oblasti autoevaluace mateřské školy Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: používat s porozuměním správnou terminologii, osvojit si znalosti a dovednosti současných přístupů v oblasti řízení kvality v kontextu řízení změny, osvojit si dovednost postupu autoevaluace s použitím široké škály autoevaluačních metod.
Po absolvování předmětu bude student schopný: orientovat se v základní terminologii v oblasti autoevaluace prokáže znalosti v oblasti autoevaluace v práci mateřské školy, autoevaluace jako proces řízení změny, postup autoevaluace, tvorba plánu autoevaluace bude schopný aplikovat teoretické znalosti na podmínky konkrétní školy
|
Předpoklady
|
Teoretické znalosti z managementu školy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Pro studující je závazný v Moodlu zavěšený Průvodce studiem platný pro daný akademický rok.
|
Doporučená literatura
|
-
EGER, L. (2002). Strategie rozvoje školy. Plzeň: Cehtuma.
-
GOLD, A. (1998). Řízení současné školy.. Žďár nad Sázavou.
-
KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: PdF MU.
-
POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, J. (2012). Autoevaluace v praxi českých škol [online]. [cit. 2015-01-20]. Praha: NÚV.
|