Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Vyhnálková Pavla, Mgr. Ph.D.
-
Jůvová Alena, PaedDr. Ph.D.
-
Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznamovací hry, aktivity k navázání kontaktu s účastníky kurzu, posílení kooperace ve skupině. 2. Budování týmu prostřednictvím aktivizačních her. 3. Zásady přípravy a organizace adaptačních a orientačních kurzů pro žáky různých věkových kategorií. 4. Specifická programová náplň pobytových kurzů, netradiční ak?ti?vi?ty a dovednosti v podzimní přírodě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studenkám a studentům možnost, aby se na začátku studia seznámili jednak mezi sebou a s vyučujícími, dále pak s organizací a požadavky, které na ně budou kladeny během nadcházejícího studia. Dalším cílem je vytvořit a dále budovat pozitivní sociální klimata v nové studijní skupině a přispět k rozvoji dynamiky vztahů ve skupině a k nastavení pravidel.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - orientovat se na počátku studia zvoleného pedagogického oboru. - aktivně se podílet na navození pozitivního sociálního klimatu v nové studijní skupině - přispět k rozvoji dynamiky vztahů ve skupině a k nastavení pravidel skupiny - umět rozpoznat nebezpečnou situaci a dodržovat bezpečnosti a zásad - připravit a zorganizovat jednoduché volnočasové aktivity ve specifickém prostředí podzimní přírody a rekreačního zařízení.
|
Předpoklady
|
Vhodné osobnostní a charakterové předpoklady pro studium pomáhající profese, zájem o budoucí profesi a motivace ke studiu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Individuální práce studentů: Aktivní zapojení do aktivit v rámci kurzu. Zpracování návrhu volnočasových aktivit pro žáky zvolené věkové kategorie a jeho prezentace v rámci závěrečného semináře/workshopu, případně v panelové diskusi nebo na posteru v průběhu kurzu.
|
Doporučená literatura
|
-
ČINČERA, J.. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.. Grada.
-
Franc, D., Zounková, D., & Martin, A. (2007). Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press.
-
Hájek, B., Hofbauer, B., & Pávková, J. (2008). Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál.
-
Hermochová, Soňa. (2006). Teambuilding.
-
N. Hayes; O. Šmerda. (2005). Psychologie týmové práce. Portál.
-
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B., HOFBAUER, B. aj. (2002). Pedagogika volného času. 3. akt. vyd.. Praha : Portál.
-
PELÁNEK, R. (2008). Příručka instruktora zážitkových akcí.. Praha: Portál.
-
Vážanský, M.; Smékal, V. (1995). Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido.
-
Zapletal, M. (1995). Velká encyklopedie her. Hry v přírodě.. Praha: Leprez.
-
ZAPLETAL, Miloš. (1997). Velká encyklopedie her. Hry na hřišti a v tělocvičně.. Praha: Leprez.
-
ZAPLETAL, Miloš. (1996). Velká encyklopedie her. Hry v klubovně.. Praha: Leprez.
-
ZAPLETAL, Miloš. (1998). Velká encyklopedie her. Hry ve městě a na vsi. Vyd. 2., v nakl. Leprez 1. Praha?: Leprez, 1998, 573 s. ISBN 80-86061-13-2.. Praha: Leprez.
|