| Název předmětu | Základy fin. gram.pro žáky prim. školy |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/1FG@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 5 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: Vymezení problematiky finančního vzdělávání a finanční gramotnosti. Strategické a legislativní dokumenty a jejich význam při budování systému finančního vzdělávání na základních a středních školách, důvody potřebnosti výuky na školách, Standardy finanční gramotnosti vymezující obsah vzdělávání na ZŠ, pojetí výuky na ZŠ (osobnost a úloha pedagoga, začlenění tematických celků do rámcových vzdělávacích programů, metody a organizační formy výuky, učební pomůcky a didaktická technika při výuce finanční gramotnosti).
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vysvětlit význam výuky finanční gramotnosti na základních školách, - aplikovat problematiku finanční gramotnosti a její výuku v podmínkách ZŠ, - umět aplikovat témata SFG v praxi, - vytvářet výukový materiál z dané problematiky a pracovat s ním.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Seminární práce
V případě ISP není nutné splnění formou docházky. Pokud má student možnost realizovat výuku v praxi, tak je žádoucí připravenou vzdělávací aktivitu k rozvoji finanční gramotnosti žáků 1. stupně ZŠ uskutečnit a krátce zhodnotit. Student se spojí s vyučující ohledně konkrétního zadání a využijete poskytnutých materiálů na MOODLE. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |